משקפיים חכמים שמתוגברים בטכנולוגיית מציאות רבודה (AR)

יום ג', 26 באוקטובר 2021
 
נושא התמיכה מרחוק בלקוחות, ובמיוחד בתקופת קורונה, הפך למוקד תשומת לב עבור חברות רבות, לא מעט בשל ההגבלות שהמגיפה מייצרת למפגשים פיזיים. על פי מחקר של LogMeIn & IDG, הצורך בפתרונות טכנולוגיים שאינם תלויים במיקום ממשיך לגדול. על פי הדו"ח, 60% ממנהלי ה- IT אומרים שהם היו רוצים להגדיל את ההשקעה בכלי עבודה מרוחקים, כמו גם להגדיל את ההוצאה הממוצעת ב- 21%. 84% מהם סבורים כי פתרונות ייעודיים לעבודה מרחוק משפרים פרודוקטיביות. 
 
"פיתוחים כמו פתרונות AR  (Augemented Reality) חכמים המתוגברים במשקפיים חכמים, דוגמת ה- dynaEdge של חברת דיינבוק, מסייעים כעת לחברות להתאים את התהליכים הקיימים שלהן ולעצב את מודל השירות שלהן לתמיכה מרחוק יותר", אומר אהרון לאוטמן, מנהל מכירות Dynabook  ישראל.  
 
לדברי לאוטמן, על פי המודל החדש של העבודה, יש לא מעט יתרונות לשימוש במשקפיים חכמים במפעלים, מקומות עובדה המרוחקים מהמרכז ובשירות לקוחות עם אופי טכני. ?בתחום השירות, משקפיים חכמים המשלבים AR מאפשרים לנותני השירות לפתח מגוון שירותי לקוחות חדשים. נותן השירות מפעיל את הטכנאים שלו באתר הלקוח בצורה ממוקדת יותר בעוד שהלקוחות חוסכים זמן וכסף באמצעות שירותים מרוחקים".
 
בתחומי הדרכת עובדים, ההדרכות יכולות לעבוד בקלות רבה מרחוק, עם הוראות קצרות, מבלי שנוכחותו הפיזית הקבועה של המאמן/המדריך תהיה הכרחית. ?זה רלוונטי גם לגיוס עובדים חדשים והשתלמויות לעובדים קיימים בחברות", אומר לאוטמן.
 
"גם במקרה של בעיית תחזוקה, מומחה יכול לספק הדרכה לעובד החברה באמצעות תמיכה מרחוק. באמצעות משקפיים חכמים המשלבים AR ניתן לאפשר לאיש התמיכה לצפות בשדה הראייה של העובד באתר – כלומר להסתכל מרחוק דרך מה שהוא רואה בשטח. כך ניתן לתמוך בעובדים בדיוק בזמן אמת".
 
בנוסף לתחזוקה, אומר לאטמן, המשקפיים החכמים יכולים למלא תפקיד מכריע בתיקוני מכונות או מתקני ייצור. חברות בינלאומיות יכולות להמשיך ולעבוד עם עובדים מנוסים באתרים מרוחקים, אך לא תמיד ערוכות לטפל בסיטואציות בהן מתעוררות בעיות במכונה כלשהי. השימוש במשקפיים חכמים חוסך עלויות נסיעה וזמן, כך שיורד העומס מהמומחים. לקוחות המשתמשים בפתרון AR יכולים לנסות לפתור את הבעיה בעצמם בעזרת תמיכה של מומחה מרחוק כדי להימנע מהשבתה.