בזק: עלייה של כ-1.1% בהכנסות לכ-8.82 מיליארד שקל

יום א', 27 במרץ 2022

קבוצת בזק מדווחת על התוצאות הכספיות לשנת 2021

 

  • עלייה של כ-1.1% בהכנסות לכ-8.82 מיליארד שקל – העלייה הראשונה בהכנסות מאז שנת 2016
  • עלייה של כ-0.9% ברווח הנקי המתואם לכ-1.15 מיליארד שקל
  • ההשקעות הסתכמו בכ-1.69 מיליארד שקל, המהווים כ-19% מהכנסות הקבוצה, עלייה של כ-12.8% בעיקר לטובת פריסה מסיבית של סיבים אופטיים

 

חברת "בזק" פרסמה  את תוצאותיה הכספיות לשנת 2021.

גיל שרון, יו"ר בזק: (בהגזמה קלה) "קבוצת בזק מסכמת את שנת 2021 עם תוצאות כספיות מצויינות, הנובעות בעיקר משיפור בביצועי החברות פלאפון ו-yes, לצד המשך גידול בפעילות האינטרנט של בזק קווי, בזכות הצלחת פריסת הסיבים האופטיים. במקביל, הצלחנו להקטין את החוב נטו ב-2021 בכ-10% ל-6.1 מיליארד שקל. התוצאות הטובות, תזרים המזומנים החזק והורדת החוב, מאפשרים לנו לחזור למתווה של חלוקת דיבידנדים לבעלי המניות, ולהכריז על מדיניות לפיה החברה תחלק לבעלי מניותיה, מדי חצי שנה, דיבידנד במזומן בשיעור של 50% מהרווח החצי שנתי".

ועוד אמר שרון, "2021 היתה שנת חזרה לצמיחה כפי שהגדרנו לעצמנו במטרות התוכנית האסטרטגית. התוצאות הכספיות הטובות של קבוצת בזק לשנת 2021 מהוות עדות לבסיס היציב של הקבוצה וליכולת של החברות להתפתח ולצמוח גם בעתיד. קבוצת בזק הציגה עלייה בהכנסות כמו גם בכל מדדי הרווחיות. במקביל הגדלנו את ההשקעות בלא פחות מ-12.8% במהלך 2021, זאת לטובת פיתוח התשתיות והשירותים שיבטיחו את המשך הובלת הקבוצה".

דודו מזרחי, מנכ"ל בזק, "אחרי שנים ארוכות של שחיקה מתמשכת בהכנסות החברה, אנחנו מסכמים שנה שנייה ברציפות של צמיחה. הכנסות הטלפוניה הקווית שחזרו להישחק לצד הפחתת המחירים המפוקחים בשוק הסיטונאי, העצימו את האתגר שבשמירה על מתווה הצמיחה, וזו הושגה באמצעות צמיחה חדה בהכנסות משירותי תקשורת לעסקים, שירותי ענן ושירותי אינטרנט קמעונאיים ללקוחות פרטיים. שנת 2021 עמדה בסימן הסיבים האופטיים בבזק, עם קצב פריסה חסר תקדים בקנה מידה עולמי. אחרי שנים של עיכובים רגולטוריים, ובתום שנה אחת בלבד, תשתית הסיבים של בזק מגיעה כבר ל-46% מכלל משקי הבית בישראל, ובזק היא כיום בעלת תשתית הסיבים האופטיים הגדולה בישראל. נכון להיום כ-120 אלף לקוחות גולשים על גבי הסיבים האופטיים של בזק, וקצב החיבור לסיבים גובר מרבעון לרבעון. במקביל, קצב החבילה הממוצע באינטרנט קפץ בלא פחות מ- 24.4% ברבעון אחד בלבד, ועמד בסוף 2021 על 129.6 מגה ביט לשנייה".