חברת הגיימינג Beach Bum נמכרת בחצי מיליארד דולר

יום ו', 1 באוקטובר 2021
האקזיט לא עוצר גם במשחקים.
חברת הגיימינג הישראלית Beach Bum נמכרת בחצי מיליארד דולר לחברת משחקי ההייפר קז'ואל הצרפתית VOODOO, כך נודע ל"כלכליסט". בשלב הראשון יקבלו בעלי המניות 300 מיליון דולר, ובהמשך 200 מיליון דולר נוספים.
 
החברה מעסיקה 150 עובדים במשרדיה ברעננה. 
 
Beach Bum, שמשחקי המובייל שלה מבוססים על משחקי לוח פופולריים כמו שש בש שעברו התאמה לעולם הדיגיטלי, כמעט שלא גייסה הון חיצוני מאז הקמתה ב-2015. בסבב הראשון, שנערך ב-2016, גייסה 3 מיליון דולר בלבד, ומאז לא הכריזה על גיוסים נוספים. על פי ההערכות, היו השקעות נוספות בחברה, אך בהיקפים קטנים. 
 
את החברה הקימו גיגי לוי ואורי שחק, שניים ממייסדי פלייטיקה שפרשו מהחברה.  מייסדים נוספים הם מנכ"ל החברה שחר שצלקה, קרן מרום, שמכהנת בתפקיד סמנכ"לית התפעול, וגיל לוי. בעלי המניות הנוספים ב-Beach Bum והמרוויחים הגדולים מהשווי המפתיע בעסקת המכירה הם קרן ההשקעות של חיים סבן, פלטפורמת ההשקעות IANGELS של שלי הוד מויאל ומור אסיא וקרן הון הסיכון הישראלית 83NORTH. 
 
Beach Bum ייצרה הכנסות של 70 מיליון דולר ב-12 החודשים האחרונים, ויש לה יותר מ-2 מיליון משתמשים פעילים בחודש. המשחקים הפופולריים ביותר שלה, LORD OF THE BOARD ו-SPADES ROYALE, נמנים עם רשימת 25 המשחקים "הנצחיים" (evergreen) המובילים במונחי הכנסות. 
נמסר כי הרוכשת הצרפתית היא חברת גיימינג שהוקמה ב-2013, ועל פי הערכות הגיעה להכנסות של כ-400 מיליון דולר ב-2020. החברה נמצאת בבעלות פרטית של שני מייסדיה, חברים מספסל הלימודים בתיכון, וקיבלה השקעות מבנק ההשקעות גולדמן זאקס ומענקית הטכנולוגיה הסינית טנסנט. סבב הגיוס האחרון של VOODOO נערך לפי שווי של 1.7 מיליארד דולר. לחברה יותר מ-100 משחקים חינמיים, ומספר ההורדות שלה עבר באחרונה את ה-5 מיליארד. המשחק הפופולרי ביותר שלה הוא HELIX JUMP.