איירון סורס רוכשת את בידלגו הישראלית

יום ג', 26 באוקטובר 2021
 
שימוש זריז ביתרת המזומנים - רכישה שנייה בתוך חודש: איירון סורס רוכשת את בידלגו הישראלית
 
בידלגו פיתחה פלטפורמה לפרסום וניתוח אפליקציות מובייל, והיא עובדת עם פייסבוק, גוגל, אפל וטיקטוק; הכנסותיה הוערכו בעבר ב-300 מיליון דולר בשנה; הרכישה מגיעה בהמשך לרכישת טאפג'וי, חברה לפרסום דיגיטלי, ב-400 מיליון דולר.
 
איירון סורס היא ההנפקה הישראלית הגדולה ביותר של השנה, הן במונחי שווי שוק והן במונחי הגיוס. היא גם בינתיים החברה היחידה שהונפקה באמצעות מיזוג עם ספאק שמצליחה לשמור על גובה המניה בלי להתרסק, כפי שקרה לכל היתר. החברה גייסה 2.1 מיליארד דולר לפני ארבעה חודשים, לפי שווי של 11 מיליארד דולר, ועתה  היא הודיעה על רכישה שנייה בתוך 10 ימים, והמניה הגיבה בעלייה קלה, שהביאה את איירון סורס לשווי של 12 מיליארד דולר.
 
הרכישה החדשה היא של חברת בידלגו הישראלית (bidalgo), שפועלת בתחום המשיק לזה של איירון סורס ואמורה להרחיב את הפתרון שהחברה משווקת היום. איירון סורס פועלת בשוק של שיווק והפצה דיגיטלית של אפליקציות ומשחקים, בעוד הפלטפורמה של בידלגו מספקת כלי ניתוחי שבודק את איכות ויעילות הקמפיינים של לקוחותיה. לבידלגו שיתוף פעולה עם פייסבוק וגוגל, שתי הפלטפורמות השיווקיות המרכזיות בעולם הדיגיטל, והפתרון שלה מאפשר ללקוחותיה שמפרסמים ברשתות אלה לעקוב אחרי הקמפיינים שלהם. 
 
בידלגו הוקמה ב?2010 על ידי פלאי בארי, מור בארי, ניב ימיני ועודד פריד. החברה מעולם לא גייסה כסף ממשקיעים חיצוניים, ומומנה לאורך כל השנים ממקורות עצמיים ותזרים המזומנים. היום היא מעסיקה 110 עובדים, מתוכם 85 בישראל.