ידיעות, הצעות והארות נא לשלוח למייל:
shalevmosh@gmail.com
מספר משתמשי ה-5G ברחבי העולם זינק מפחות מ-200 מיליון בשנת 2019 ל-660 מיליון בשנת 2021 – נתון שמונע בעיקר על ידי ההתקדמות במכוניות מחוברות ואוטונומיות, הדורשות תקשורת שניתן להשיג רק על ידי טכנולוגיות 5G. בכל רחבי העולם, חברות וארגונים עדים לצמיחה מהירה במספר מנויי 5G, במיוחד בשנה האחרונה.
"הערך המלא של יתרונות השימוש ב- 5Gיכול להתממש רק אם כל שחקן בזירה - ממפעילי רשתות סלולריות ועד יצרני OEMומפתחי תשתית ורגולטורים ממשלתיים - יעבדו יחד כדי לשתף פעולה", אומרת מיכל גבע, מנכ?לית הרמן ישראל. גבע אומרת כי כמובילה עולמית בטכנולוגיות מקושרות וחברה באיגוד הרכב 5GAA, התמקדה חברת האוט-טק הרמן במינוף רשתות 5Gלפיתוח פתרונות תקשורת מתקדמים לרכב המסוגלים להעביר מידע למכוניות בזמן אמת. "הרמן השיקה לאחרונה את HARMAN Savari MECWAVE, פלטפורמת מחשוב קצה מרובת גישה, הראשונה בתעשייה שמאפשרת ליצרניות רכב ולמפעילי רשתות סלולריות לרתום את העוצמה המשולבת של תקשורת 5G,
של מכונית לתקשר עם הסביבה ועם מכוניות אחרות על הכביש, כדי להציע רמות מוגברות של תובנה, בטיחות וקישוריות לנהגים".
לדברי גבע, הרמן כבר החלה להרחיב את את מה שהיא מכנה 5G Experiences(חוויות 5G) לכיוון שישנה באופן מהותי את אופי הניידות עבור נהגים, נוסעים והקהילות שסביבם: "אם מסתכלים לדוגמה על מונח כמו העיר החכמה הרי שהמחר כבר כאן, הודות ליכולות ה- V2Xשמסייעות להימנע מהתנגשויות, מצמצמות את העומס על הכבישים ומאפשרות לבצע נסיעות בצורה פשוטה יותר". לדברי גבע, ל-5Gיש את היכולת להניע נהיגה אוטונומית מעבר לתכונות מהן נהגים כבר נהנים מהן היום, כשהטכנולוגיה, לדוגמה, תאפשר למכוניות "לראות" סביב פינות עיוורות, או להגיב למצבי תנועה באמצעות מודעות של 360 מעלות לתנועה שמסביב."טכנולוגיית 5G גם תאפשר ליצרני ציוד מקורי לאסוף נתונים קריטיים על הרגלי נהג כדי ליצור חוויות נהיגה מותאמות אישית במיוחד לפי העדפות הנהג והנוסע".
"כדי שמסחור 5G יצליח יש כמה מרכיבים מרכזיים שחייבים להתקיים: