קשיים לספקי תקשורת עקב הקורונה

יום ב', 25 באוקטובר 2021
 
סקר שנערך לאחרונה בקרב 100 ספקי שירותי תקשורת CSP ברחבי העולם מגלה כי הבעיה המרכזית שמציקה לתעשיית הטלקום כיום היא משך הזמן הארוך שלוקח לספקים לחבר לרשת סניף חדש של לקוח עסקי. לדברי 56% מהנשאלים, נדרשים 60 יום או יותר מרגע ההזמנה כדי לעמוד במשימה. במשך זמן זה, כמובן, הם אינם גובים את דמי שירות. יתר על כן, בשל ההמתנה הארוכה כל כך, הספקים מסתכנים בנטישת הלקוחות שעלולים לעבור למתחרים. 
 
את הסקר, שנערך על ידי Global Surveyz  יזמה חברת RAD, מובילת השוק בפתרונות גישה לטלקום.
המשתתפים - מנהלי מחלקות שונות בחברות תקשורת - שיתפו את הסוקרים באתגרים הניצבים בפניהם ובהערכותיהם לגבי המגמות תעשיית הטלקום בכל הנוגע לשירותי (Layer 2 (L2 לעסקים.
 
מגמה מרכזית נוספת שעלתה מהסקר היא ששירותי 100G L2 עסקיים הפכו למיינסטרים. רוב המשיבים אמרו כי הם רואים שירותים כאלה זמינים באופן מסחרי היום  (64%) או שהם מצפים להשקתם בתוך 12 עד 24 חודשים (34%). הסיבה לכך ברורה כשלוקחים בחשבון שעסקים דורשים כיום יותר גישה לשירותי ענן ותקשורת ברוחב פס גבוה במיוחד. מה שהיה שמור בעבר לשירותי carier-to-carier גדולים הוא כיום חלק מסל השירותים בשוק התקשורת העסקי.
 
"הסקר הזה מסמן באופן ברור את הלך הרוחות בקרב ספקי התקשורת ברחבי העולם", אומר אילן טבת, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי ב- RAD . "הזמן שמתבזבז עד שהספקים זוכים לרשום הכנסות ונטישת לקוחות שלא מוכנים לחכות לשירות, הוא נושא כאוב עבור הספקים, במיוחד בשוק תחרותי מאוד. בנוסף, הספקים זקוקים לגמישות מירבית כדי לתמוך בביקוש הגובר לרוחב הפס."
 
"הפעילות המתמשכת שלנו מול ספקי תקשורת מהמובילים בעולם מעידה על עניין גובר בפרויקטים של מודרניזציה של WAN (רשת תקשורת אזורית רחבה) כולל שדרוג קישוריות L2 תוך כדי הבטחת איכות השירות", אומר רוי צ'ואה, אנליסט ראשי ב- AvidThink. "תוצאות הסקר של RAD מדגימות את הדרישות הגוברות לרוחב הפס מצד ארגונים ועניין הגובר בגישה אלחוטית קבועה, הן ב- 4G LTE והן ב- 5G. כלי אוטומציה להקמת שירות מרחוק, המתוגברים באמצעות הסלולר בהחלט עוזרים בכל הקשור ל-time to value, הן לארגונים והן לספקי השירות שלהם ".
 
אודות RAD
 
RAD היא חברה בקבוצת RAD המייצגת הכנסות שנתיות של 1.5 מיליארד דולר ומובילה עולמית בתחום פתרונות תקשורת.