לוגיסטיקה - העתיד מחייב אוטומציה ורובוטיקה

יום א', 27 במרץ 2022

 

 

לוגיסטיקה - העתיד מחייב אוטומציה ורובוטיקה - המגזין המקצועי Modern Materials Handling

מתמקד בגיליון  המסכם את חודש פברואר בבעיות הנובעות מהמחסור בכוח אדם מקצועי בענפי הלוגיסטיקה, ניהול והפעלת מחסנים וכל חוליות שרשרת האספקה.

המסקנה של המגזין היא כי "אין מנוס מהכנסת רובוטיקה ויותר אוטומציה לענף."

במקביל מחקר של חברת האנליסטים והיעוץ גרטנר גרטנר חוזה כי 75% מהמפעלים הגדולים יאמצו צורה כלשהי של אינטרלוגיסטיקה - רובוטים חכמים במחסן שלהם עד לשנת  2026. אינטרלוגיסטיקה חכמה מבוססת רובוטים היא צורה מיוחדת  של אוטומציה רובוטית המתאימה וחשובה בעיקר בסביבות מרכזי הפצה אחסון ושילוח, כך לפי גרטנר.

"מגבלות בזמינות כוח העבודה הכלל, מהירות הגידול בענפי הלוגיסטיקה כולל עליית שיעורי הדרישות לעבודה מקצועית ושארית ההשפעות של Covid-19 יחייבו את רוב החברות להשקיע במיכון מערכות, במיוחד אינטרלוגיסטיקה על בסיס רובוטים חכמים," אמר דווייט קלאפיץ', סגן נשיא ב-Gartner's Supply Chain Analitics.

"פתרונות בתחומים אלה אלה מתייחסים לצורך לבצע אוטומציה מסוימת של תהליכים על ידי שילוב של ניתוחי מידע, מודיעין, הדרכה, מהלכים פיזיים ומודעות המאפשרים לתהליכים  לפעול באופן עצמאי ו/שילוב בני אדם".

"החדשות הטובות הן שיש כבר הרבה ניתוחי תהליכים,  רובוטיקה גמישה, והערכות לחדשנות בהתאם למדיניות, לצרכים ולמפרט המשימות של הארגון".

כדוגמא להתקדמות הרובוטיקה והואוטומציה מובאת האוטומציה של תהליכי העמסה, הובלה אחסון ואחזור.

"הפעלת משאיות הובלה, הרמה ואחסון אוטונומיות לחלוטין נתפסים כפתרון לחברות בצמיחה גבוהה בהתחשב בבעיות כמו מחסור בכוח אדם. חברת המחקר Interaction Analysis

מציינת כי בשנת 2021 סופקו כ-10,800 משאיות עם הפעלה והרמה אוטונומית  שזה  כ-0.6% משוק משאיות ההרמה הכולל.

"ובכל זאת, אולי יגיע היום שבו עשרות אלפי אוטונומיים משאיות הרמה נפרסות מדי שנה"

אומר ג'ף כריסטנסן, סגן נשיא מוצר בחברת  Seegrid, המספקת משאיות אוטונומיות

מבוססות רובוט נייד (AMR).