כשלון חמור לתערוכת CES 2022

יום ש', 8 בינואר 2022

מאת משה שלו עורך ראשי SoftNews

כשלון חמור לתערוכת CES 2022.

במהלך ובסיכום תערוכת CES 2022 ראשי ענפי ההי-טק הביעו את אכזבתם.
הים של עד 180,000 משתתפים שבדרך כלל שוטפים ללאס וגאס לאחת מתערוכות הסחר הגדולות בעולם נעלם ברובו. גם מספר המציגים ירד בהיקף בולט.
 
אבל זה לא היה רק זה. הצטמצמות ההמונים - על פי ההערכות היו פחות ממחצית מ-150,000 שהשתתפו ב-CES לפני שנתיים - פירושו מכשול גדול עוד יותר עבור החברות הקטנות שבמשך שנים הסתמכו על הבאזז מהתוכנית/תערוכה  שתהפוך אותן ללא ספק לכוכבי פריצה עם מוצרים מפתיעים שמושכים את תשומת הלב של התעשייה.
 
"כשאתה חברה קטנה יותר, CES יכולה להיות ההוצאה השיווקית הגדולה ביותר שלך", אמר אנליסט Moor Insights ואסטרטגיה פטריק מורהד, שהשתתף ב-CES השנה באופן אישי. "זה יכול להיות אירוע הפוך או הפסקה עבורך."
 
אתגר ה-CES ממחיש עוד דרך שבה מגיפת COVID-19 ממשפיעה על  הדרך שבה אנו עובדים וחיים. 
חוסר הוודאות של המגיפה פגעה בכולם, בין אם הם עובדים בחינוך, בפיננסים או בנדל"ן. בעולם הטכנולוגיה, זה אומר שחברות קטנות שעבורן CES עשויה להיות משטח ההשקה האולטימטיבי עשויות להיאבק הרבה  יותר כדי להמריא.
 
בעבר, חברות כמו סטארט-אפ אוזניות ה-VR Oculus הציעו הדגמות ב-CES 2014, ובנו באז חודשים ספורים לפני שפייסבוק רכשה את החברה עבור יותר מ-2 מיליארד דולר. פרחה  גם Impossible Foods, חברת המזון מן הצומח שחתמה הסכם עם ענקית המזון המהיר בורגר קינג לאחר פגישת CES.
 
"קשה לעשות עסקים נוכח הפגיעה בסביבה הדיגיטלית", אמר בסיכום התערוכה  ז'אן פוסטר, ראש תחום השיווק באיגוד ה-Consumer Tech, שמארגן את  CES.