איירון סורס: רוכשת חברת פרסום דיגיטלי ב-400 מיליון דולר

יום ש', 16 באוקטובר 2021
 
איירון סורס רוכשת את חברת Tapjoy האמריקאית, חברה לפרסום דיגיטלי ופיתוח כלים לאפליקציות, תמורת 400 מיליון דולר, כך הודיעה החברה  לפני פתיחת המסחר בוול סטריט. 
 
החברה הישראלית, העוסקת בתוכן דיגיטלי, פעילה בשני תחומים עיקריים: התחום הראשון הוא הפצת תוכנות תמורת תשלום, והוא מהווה את מנוע ההכנסות העיקרי של החברה.
 
התחום השני הוא שוק המובייל, בו היא מספקת טכנולוגיה בעיקר למפתחי משחקים. הטמעת הטכנולוגיה של איירון סורס באפליקציה יוצרת קשר מסחרי עם גופים שלישיים שמפרסמים באותה אפליקציה.
 
לפי איירון סורוס, הטכנולוגיה של טפג'וי לפיתוח תוכנה משולבת ב-66 אלף אפליקציות, המותקנות אצל 1.6 מיליארד משתמשים פעילים בחודש. תחזית ההכנסות של החברה הנרכשת עומדת על 81 מיליון דולר ב-2021, והעסקה צפויה להיסגר ברבעון האחרון של השנה הנוכחית. הרכישה אמורה להרחיב את מקורות ההכנסה של משתמשי איירון סורס ולשפר את הגישה שלהם למפרסמים נוספים ולטכנולוגיה משלימה.
מניית איירון סורס פתחה את המסחר לאחר ההודעה  בעליות של כמעט 7%. שווי השוק של החברה עומד על 12 מיליארד דולר, לאחר שהונפקה בוול סטריט לפני כארבעה חודשים באמצעות מיזוג עם חברת הספאק TBA, לפי שווי של 11 מיליארד דולר. 
 
איירון סורס הוקמה ב-2010 על ידי המנכ"ל תומר בר זאב והאחים אייל, איתי ורועי מילרד. כל אחד מהארבעה מחזיק כיום, לאחר ההנפקה, בשיעור של 5.9% מהמניות. המשקיעה הראשונה בחברה היתה קרן ויולה. לאורך כל שנות קיומה ידעה איירון סורס לצמוח באמצעות רכישת חברות. עד שהונפקה נרכשו 12 חברות ישראליות על ידי החברה.