מיקרוסופט מגלה תיאבון מתמשך לפעילות בתחום הפרסום

יום ו', 24 בדצמבר 2021
 
 נראה כי מיקרוסופט מגלה תיאבון מתמשך לפעילות בתחוםהפרסום.
אחרי העסקה עם טאבולה: מיקרוסופט רוכשת את עסקי הפרסום הדיגיטלי של AT&T
פחות מיממה אחרי שהודיעה טאבולה על הקמת רשת פרסום עם מיקרוסופט, הודיעה האחרונה על רכישת פלטפורמת Xandr שרכשה AT&T ב-2018 ב-1.6 מיליארד דולר. 
 
הרכישה תאפשר לה להרחיב את עסקי הפרסום שלה, כך לפי הודעתה. 
 
בוול סטריט ג'ורנל דיווחו שהפרטים הפיננסיים של העסקה לא נמסרו, אך AT&T רכשה את Xandr ב-2018 עבור כ-1.6 מיליארד דולר מתוך כוונה לאיים על גוגל ופייסבוק.  שינוי אסטרטגי השנה הביא אותה למיקוד בעסקי התקשורת והטלפוניה הסלולרית והיא החלה להיפטר מחטיבות שלא קשורות ישירות לליבה הזו.
 
הפלטפורמה של Xandr מספקת תשתית טכנולוגית להפעלה של שירותי פרסום כמו אלה של גוגל ופייסבוק. היא מאפשרת להציב פרסומות ולבצע התמחרות. בדיוק מה שטאבולה היתה זקוקה לו לפי ההודעה שלה אתמול. ב-AT&T לעומת זאת לא ידעו איך למנף את הרכישה.
 
Warner Media, חטיבת התוכן של AT&T, הכניסה ברבעון השלישי של השנה כ-1.4 מיליארד דולר בלבד, וזה כולל עוד עסקים מעבר ל-Xandr, ירידה של 12% ביחס לאשתקד. 
 
מדובר בביצועים ירודים במיוחד, בעיקר אם מתחשבים בגידול העצום בשוק הפרסום המקוון - תוצאה של מגיפת הקורונה. מספרים אלה מייצגים רק קמצוץ מההכנסות של AT&T שעמדו ברבעון השלישי על כ-40 מיליארד דולר. 
עבור מיקרוסופט לעומת זאת Xandr היא בדיוק מה שהייתה צריכה. אבל לחברה אין את הידע שמאפשר לה למנף את העסקים האלה ישירות מול גוגל ופייסבוק. כאן כנראה נכנסת לתמונה טאבולה שלה רשת שותפי תוכן ולקוחות מעולמות השיווק. טאבולה תשתמש בפלטפורמה של Xandr כדי למכור פרסום ללקוחותיה, מיקרוסופט תשתמש בעסקים של טאבולה כדי ללמוד איך מפעילים פלטפורמה כזו - וביחד הן יוכלו לפעול מול שתי היריבות שמחזיקות יחדיו כמעט 70% משוק הפרסום הדיגיטלי העולמי.