מוצר חדש של זום המתוגבר ב-AI יסייע לאנשי המכירות

יום ג', 19 באפריל 2022

 

המוצר החדש - Zoom IQ for Sales - מאפשר ניתוח אסטרטגי של פגישות מכירות ועסקאות. הפתרון משתמש בבינה מלאכותית ובמודלים של עיבוד שפה טבעית כדי לעבד תמלילי פגישות עם לקוחות ומייצר תובנות חשובות עבור נציגי המכירות.

כידוע דרכי העבודה של אנשי המכירות השתנו באופן דרמטי במהלך הקורונה, כאשר הסגרים התכופים אילצו חברות – ואת צוותי המכירות שלהן - לאמץ כלים דיגיטליים כדי לבצע את העבודה. סקר של חברת זום גילה כי 67%מאנשי המכירות משוכנעים כי קל יותר לסגור עסקאות באמצעות שימוש בווידאו במהלך השיחה עם הלקוחות.

כעת הכריזה זום על השקת Zoom IQ for Sales, פתרון תוכנה המשתמש בבינה מלאכותית (AI) כדי לנתח פגישות מכירות ועסקאות ולספק תובנות לאנשי המכירות שיאפשרו להם להעלות את רף ההצלחה. עלפימחקר של Verified Market Research, שוק תוכנות האוטומציה למכירות, עשוי לגדול להיקפים של מעל 7.3 מיליארד דולר עד 2028.

"זום תמיד מחפשת דרכים לעזור ללקוחות שלנו לשפר את חוויית לקוחות הקצה שלהם?, אמר ג'וש דולברגר, ראש תחום המוצר בזום. לדבריו, Zoom IQ for Salesמזהה הזדמנויות, מעריכה  סיכונים ובסופו של דבר מאפשרת לשפר את ביצועי צוות המכירות. הפתרון משתמש בבינה מלאכותית ובמודלים של עיבוד שפה טבעית כדי לעבד תמלילי פגישות עם לקוחות ומייצר תובנות חשובות עבור נציגי המכירות.

הפתרון החדש הוא פועל יוצא של ההשקעות הגוברת של זום ב-AI. במאי האחרון הציגה החברה יישום מובנה בפלטפורמה המופעל על ידי בינה מלאכותית, שיכול להבליט דגשים שנאמרו במהלך פגישות וידאו מוקלטות, כשהוא בוחר אוטומטית את החלקים ה"טובים" של הפגישות על סמך מילות מפתח מתמלול אודיו.

באחרונה אף רכשה החברה את Kites, סטארט-אפ המתמחה בתרגום ותמלול בזמן אמת. "צוותי מכירות רוצים להתמקד בלקוחות ולנהל את ההתקשרות מולם במקום לרשום לעצמם הערות בפנקס. גם המנהלים שלהם לא יכולים להשתתף בכל שיחה, אבל רוצים להבין את ?אקלים? המכירה, מתי המוכר נדרש להדרכה נוספת ואילו נציגי מכירות מוצאים את המסר הנכון".

הפתרון החדש מפיק לכל לקוח ציון "מעורבות" שמטרתו להראות כמה קשוב לקוח נתון, בהתבסס על יחס "זמן דיבור", זמן ההשהיה בין תגובות ומספר הפעמים שהלקוח מדבר במהלך השיחה. מדד נפרד, ציון הסנטימנט, מודד מילים וביטויים "חיוביים" ו"שליליים" המשמשים בפגישות. ציון נוסף עוקב אחר השימוש במילות מילוי כמו "כאילו", "אה" ו"אממ", שמחקריםמסוימיםמראים שיכולות להשפיע לרעה על שיעורי סגירת המכירות.