מתחדשים: עמוד הבית של אתר חברת החשמל עוצב והוקם מחדש

יום א', 28 בנובמבר 2021
 
 
במטרה לספק את השירות הטוב והמתקדם ביותר וכחלק מתהליכי הטרנספורמציה הדיגיטלית שעוברת חברת החשמל הוחלט על הקמת אתר החברה מחדש. מטריקס דיגיטל השלימה את השלב הראשון בפרויקט  אשר במהלכו עוצב והוקם מחדש עמוד הבית באתר. השלב כלל תהליך אפיון צרכים מקיף, שדרוג תשתיות האתר, עיצוב מחדש בדגש על ריספונסיביות ועיצוב מותאם למכשיר הנייד.
 
אתר חברת החשמל הנוכחי משמש את כלל לקוחות החברה כולל לקוחות פרטיים ועסקיים לצרכים שונים. טרם עבודות השדרוג האתר היה בנוי על תשתית Share point בגרסה ישנה ופחות התאימה  לחוויית הגלישה במובייל בצורה מרבית. כחלק מהרצון לספק את השירות הטוב והמתקדם ביותר עבור לקוחותיה, החליטה חברת החשמל על הקמת אתר חדש התואם את צרכיהם. הפרויקט בהובלת מחלקת הדיגיטל באגף מערכות המידע של חברת החשמל ואנשי מטריקס דיגיטל יצא לדרך עם קבלת האחריות המלאה על אתר החברה בדצמבר 2020. 
 
טרם היציאה לפרויקט בוצע תהליך אפיון צרכים מקיף על מנת להבין מהן עבודות השדרוג הנדרשות ובאיזה סדר יש לבצען. בשל העובדה שמדובר באתר מרובה ממשקים המכיל שירותים רבים ואינטגרציה למערכות פנימיות וחיצוניות, הוחלט על חלוקת הפרויקט לשלבים על מנת לקבל ערך מירבי בזמן מינימלי. מהאפיון עלה כי הפעולה המרכזית אותה מבצעים הלקוחות באתר הינה תשלום חשבון החשמל. לכן הוחלט בשלב הראשון להקים מחדש את עמוד הבית באתר אשר כולל את הפעולות המרכזיות – תשלום חשבון, רישום לאתר, הזדהות וכניסה לאזור האישי.
 
עמוד הבית החדש מבוסס על טכנולוגיית Net Core. בצד השרת ו-Angular מתקדם בצד לקוח. המטרה המרכזית בעבודת השדרוג הייתה לייצר אתר שירותי ומכוון חווית לקוח בגלישה במכשיר הנייד, תוך הדגשת הפעולות הנדרשות ביותר, זאת באמצעות שדרוג חווית הגלישה במכשיר הנייד, עדכון שפה ותוכן האתר, יצירת שפה גרפית אחידה ועדכנית, חיבור לנכסים דיגיטליים נוספים ויצירת אחידות. אלה מייצרים עבור הלקוחות חווית לקוח מתקדמת ונוחה באתר החברה, מה שעשוי לצמצם את הפניות למוקדי השירות, להפחית עומסים ולמעשה מסייע לחברת החשמל להעניק שירות טוב יותר עבור לקוחותיה. 
 
אחד האתגרים המרכזיים בפרויקט היה הצורך לבצע סנכרון בין עמוד הבית בעיצוב החדש אשר מבוסס על טכנולוגיות מתקדמות עם יתר חלקי האתר שטרם שודרגו, זאת תוך שמירה על חווית לקוח רציפה ללא הפרעות. יתרה מכך, בשל העובדה שמדובר בגוף מוסדי גדול נדרשו עבודות אינטגרציה נרחבות למערכות השונות איתן האתר בא במגע, זאת תוך שמירה על אבטחת המידע, מניעת דליפת מידע רגיש ומבלי להפריע לעבודה השוטפת. בשלב הבא בפרויקט, יבוצעו עבודות שדרוג עבור יתר תכולות האתר לרבות עולם התוכן ופעולות שירות נוספות.
אורן הלמן (בתמונה), סמנכ"ל שירות, שיווק ורגולציה בחברת החשמל: "כחלק מתהליכי חוויית הלקוח, השינוי ושיפור השירות, פועלת החברה לשדרג את כלל השירות וביניהם אתר האינטרנט. אנחנו בעיצומה של מהפיכה בשירות, שכוללת הטמעה ושיפור של כלים דיגיטליים רבים, כאשר המטרה הסופית היא להבטיח חווית שירות לעילא ולעילא. האתר נגיש בעברית ובערבית, ומאפשר בין היתר דיווח והתעדכנות על הפסקות חשמל, במסגרת פורטל הפסקות חשמל".
מיכאל פינגרמן, מנהל מחלקת דיגיטל לקוחות באגף מערכות מידע בחטיבת התקשוב בחברת החשמל: "פיתוח האתר החדש טומן בחובו לא מעט אתגרים הקשורים בריבוי ממשקים למערכות האירגוניות לצד מידע רגיש וסטנדרט גבוה של אבטחת מידע ויצרית חווית משתמש דיגיטלית חדשנית ומותאמת אישית ללקוחותנו ". 
אורן אדלר, מנהל אגף דיגיטל וטכנולוגיות במטריקס דיגיטל: "הפרויקט הנוכחי ושיתוף הפעולה עם אנשי הדיגיטל באגף מערכות המידע של חברת החשמל הוא דוגמה מצוינת לצורה בה פרויקט נעשה בשותפות מלאה בין הצדדים. לאורך כל הדרך אנשי הדיגיטל בחברת החשמל עבדו כתף אל כתף עם צוות מטריקס  והניעו את הגלגלים במקומות שהיה צריך. אין לי ספק שנוכל לראות את השיפור בחוויית הלקוח באתר בהקדם, וכך גם את הירידה בעומסים במוקדי השירות השונים".