הבשורה הבאה לעובדים ב׳שטח׳: משקפיים חכמים

יום ג', 5 באוקטובר 2021
 
מאת: אהרון לאוטמן, מנהל מכירות Dynabook  ישראל
 
 
עם דיונים ערים בתעשייה סביב איך להציע שירות לקוחות טוב יותר - והטכנולוגיות שיש לשלב במערכות התפעוליות הקיימות לצורך זה, נושא התמיכה מרחוק הפך למוקד תשומת לב עבור חברות רבות, לא מעט בשל הקורונה וההגבלות שהיא מייצרת למפגשים פיזיים. על פי מחקר של LogMeIn & IDG, הצורך בפתרונות טכנולוגיים שאינם תלויים במיקום ממשיך לגדול. 
 
על פי הדו"ח, 60% ממנהלי ה- IT אומרים שהם היו רוצים להגדיל את ההשקעה בכלי עבודה מרוחקים, כמו גם להגדיל את ההוצאה הממוצעת ב- 21%. 84% מהם סבורים כי פתרונות ייעודיים לעבודה מרחוק משפרים פרודוקטיביות. פיתוחים כמו פתרונות AR (Augemented Reality) חכמים המתוגברים במשקפיים חכמים דוגמת ה- dynaEdge של חברת דיינבוק, מסייעים כעת לחברות להתאים את התהליכים הקיימים שלהן ולעצב את מודל השירות שלהן לתמיכה מרחוק יותר.
 
אז מה בעצם מרוויחים מהשימוש במשקפיים חכמים במודל החדש?
 
הרחבת תפיסת השירות
 
משקפיים חכמים המשלבים AR מאפשרים לנותני שירות לפתח מגוון שירותי לקוחות חדשים. היתרונות לשני הקהלים - נותן השירות והלקוח - ברורים. נותן השירות יכול להציע סיוע שיכול לחרוג מעבר לרמת השירות שהייתה אפשרית לפני השימוש במשקפי AR. לקוחות יכולים להסתמך על שירות טוב ויעיל - ללא תלות בנסיעות הארוכות של הטכנאי ובאיכות דומה. נותן השירות מפעיל את הטכנאים שלו באתר בצורה ממוקדת יותר, למשל למשלוחים ראשוניים, בעוד שהלקוחות חוסכים זמן וכסף באמצעות שירותים מרוחקים.
 
אימון וגיוס עובדים
 
הדרכות של עובדים יכולות לעבוד בקלות רבה מרחוק, עם הוראות קצרות, מבלי שנוכחותו הפיזית הקבועה של המאמן תהיה הכרחית. זה רלוונטי גם לגיוס עובדים חדשים והשתלמויות לעובדים קיימים בחברות.
 
תחזוקת IT
 
במקרה של בעיית תחזוקה, מומחה יכול לספק הדרכה לעובד החברה באמצעות תמיכה מרחוק. באמצעות משקפיים חכמים המשלבים AR ניתן לאפשר לאיש התמיכה לצפות בשדה הראייה של העובד באתר – כלומר להסתכל מרחוק דרך מה שהוא רואה בשטח. כך ניתן לתמוך בעובדים בדיוק בזמן אמת.
 
הנדסת מכונות
 
בנוסף לתחזוקה, המשקפיים החכמים יכולים למלא תפקיד מכריע בתיקוני מכונות או מתקני ייצור. חברות בינלאומיות יכולות להמשיך ולעבוד עם עובדים מנוסים באתרים מרוחקים, אך לא תמיד ערוכות לטפל בסיטואציות בהן מתעוררות בעיות במכונה כלשהי. השימוש במשקפיים חכמים חוסך עלויות נסיעה וזמן, כך שיורד העומס מהמומחים.
 
טכנולוגיית אוטומציה
 
משקפיים חכמים משמשים גם ככלי "מדריך לעזרה עצמית" לעסקים. כאשר מתרחשת השבתה לא מתוכננת, זה הופך לעסק יקר עבור כל חברה - בין אם זה בתעשיית הייצור או בלוגיסטיקה. לקוחות המשתמשים בפתרון AR יכולים לנסות לפתור את הבעיה בעצמם בעזרת תמיכה של מומחה מרחוק כדי להימנע מהשבתה. אם זה לא מצליח, תמיד יש אפשרות לקבל עזרה מעובד שטח באתר. עם זאת, אם התמיכה מרחוק פועלת, הבעיה נפתרת הרבה יותר מהר.
 
אינטגרציה פשוטה ועלויות השקעה נמוכות
 
אפשר לשלב את המשקפיים החכמים בתשתית ה- IT של החברה תוך פרק זמן קצר. משקפי dynaEdge, למשל, יוצאים די חסכוניים הודות לעובדה שמערכת ההפעלה חלונות 10 משמשת כתוכנת מערכת ההפעלה של המכשיר. רוב החברות מסתמכות עדיין על מערכת הפעלה זו ולכן אינן צריכות לבצע שינוי מערכת משמעותי. ניתן להשתמש בכלים נפוצים כגון Microsoft Teams או TeamViewer Frontline עם תוכנה זו, מה שבדרך כלל מקצר משמעותית את זמן האימון. 
 
פוטנציאל עצום: תמיכה מרחוק
 
למרות ההתפתחויות העצומות בשנים האחרונות, תחום התחזוקה מרחוק והתמיכה מרחוק עדיין בחיתוליו. מספר גדל והולך של חברות פונות לפתרונות AR כדי להתמודד עם האתגרים של השוק המהיר ולהיערך לעתיד העבודה ההיברידי. בהמשך לכך, המחסור בעובדים מיומנים ודרישות הלקוחות העולות, כמו גם מוצרים מורכבים יותר ויותר ושינויים מהירים במקומות העבודה, גורמים לכך שחברות צריכות להפוך את התהליכים שלהם לזריזים ויעילים יותר. התעשייה מוכנה לפרוץ דרך ולהסתגל לתהליכים קיימים וחדשים.