הכנסות אפל זינקו ב-9% ואמזון רשמה הפסדים ברבעון הראשון של 2022.

יום ו', 3 ביוני 2022

מאת משה שלו עורך ראשי SoftNews

 

בניגוד להערכות חלק מהפרשנים כי אפל "איבדה את התנופה" הכנסות אפל דווקא זינקו ב-9% ברבעון הראשון של 2022.

הכנסות החברה הסתכמו ב-97.2 מיליארד דולר, הרבה מעל ציפיות האנליסטים.

ואילו אמזון - ענקית הקניות המקוונות הפסידה 7.6 מיליארד דולר על השקעתה ביצרנית המכוניות המסחריות החשמליות ריביאן.

אפל פרסמה  את דוחותיה לרבעון הראשון של 2022. ענקית הטכנולוגיה רשמה רווח נקי מתואם של 1.52 דולר למניה - מעל התחזיות לרווח נקי מתואם של 1.43 דולר למניה. ההכנסות הסתכמו ב-97.28 מיליארד דולר (זינוק של 9%), הרבה מעל ציפיות האנליסטים להכנסות של 93.89 מיליארד דולר. המניה מטפסת ב-2.3% במסחר המאוחר.

ההכנסות ממכירת אייפונים הסתכמו ב-50.57 מיליארד דולר - עלייה של 5.5% לעומת הרבעון המקביל, ומעבר לציפיות האנליסטים שעמדו על 47.9 מיליארד דולר.

לעומת אפל, הדוחות של אמזון הם הרבה פחות טובים. ענקית הקניות המקוונות רשמה הכנסות של 116.4 מיליארד דולר, זו אמנם עלייה של 7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אבל מדובר בקצב הצמיחה האיטי ביותר של החברה בשני העשורים האחרונים. האנליסטים ציפו להכנסות של 116.3 מיליארד דולר. המניה איבדה 10% במסחר  בוול סטריט.

הודעת הנהלת אמזון אומרת כי עבור הרבעון הנוכחי, צופה אמזון מכירות של 116-121 מיליארד דולר - עלייה של 3%-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. האנליסטים ציפו לתחזית של 125.3 מיליארד דולר.

החברה רשמה ברבעון הראשון הפסד של 7.6 מיליארד דולר על השקעתה ביצרנית המכוניות המסחריות החשמליות האמריקאית ריביאן, שאיבדה מחצית משוויה בתקופה זו. בעקבות כך, רשמה אמזון הפסד נקי של 3.8 מיליארד דולר ברבעון הראשון. ההכנסות של אמזון מפרסום עמדו ברבעון על 7.88 מיליארד דולר - מתחת לציפיות האנליסטים להכנסות של 8.17 מיליארד דולר.