פיסבוק מחפשת את הצעירים

יום ה', 19 באוקטובר 2017

מאת משה שלו עורך ראשי SoftNews

 

האם רשת פייסבוק מודאגת מכך שהיא מתחילה להראות קצת אפור? בימים אלה  הרשת החברתית הפופולרית ביותר בעולם רכשה את הפלטפורמה המתמקדת בגיל העשרה,  עבור סכום שלא פורסם. (TechCrunch דיווחה כי מחיר הרכישה היה נמוך מ -100 מיליון דולר).
 
tbh  היא יצירה הבאה לקרב משתמשים צעירים עם חיבוק ללא בושה של חיוביות. השירות מאפשר למשתמשים לשלוח בעילום שם מחמאות לרשתות שלהם על ידי תגובה לסקרים עמוסי-אמוג'י ששואלים שאלות כגון "מי גורם לך לצחוק הכי טוב?"
 
שלא כמו בשירותי הודעות אנונימיים אחרים כמו Yik Yak, משתמשים מוגבלים במעניהם על ידי שאלות הסקר, אשר נוצרות על ידי tbh או נבדקו על ידי צוות לפני שנשלחו החוצה כדי להבטיח שהם לא יסטו מהאתוס שטוף השמש שלה.
 
"כשיצאנו לבנות את tbh, רצינו ליצור קהילה שגורמת לנו להרגיש מאושרים ובטוחים יותר לגבי עצמנו. הרגשנו שאנשים משתוקקים לאינטראקציות אמיתיות וחיוביות בחוויות המקוונות שלהם ", כתבה החברה בהודעת בלוג שמודיעה על מכירתה לפייסבוק.
 
עתה. tbh מדווחת כי היא מקטלגת 5 מיליון הורדות מאז השקתה בספטמבר, ושהמשתמשים שלה שלחו כבר יותר ממיליארד הודעות זה לזה.
 
פייסבוק מושכת כנראה לניצול הפופולריות של הפלטפורמה בקרב הדמוגרפיה הצעירה, שהרשת החברתית המזדקנת נתקלת בה באיחור. 
 

 

מספר משתמשים קטן יותר בקרב קבוצות הגיל הצעירות הוא רק חלק מהבעיה של פייסבוק. "בני נוער וצעירים שנותרו בפייסבוק נראים פחות מעורבים בכניסה ושוןהים פחות ופחות זמן בפלטפורמה", אמר אנליסט בכיר של eMarketer, אוסקר אורוזקו.