הקמפיין הפרובוקטיבי של אוקייקיופיד נאסר לפרסום בארצות הברית

יום ב', 9 באוגוסט 2021
 
אפליקציית הדייטינג הפופולרית OkCupid, הידועה בקמפיינים הפרסומיים הפרובוקטיביים שלה, עשתה זאת שוב: תמונות מהקמפיין שעלה בסוף השבוע (תחת הכותרת Every Single Person וקרא להכלה של השונה), כבר הספיקו להיות מוחרמות בכמה ערים מרכזיות בארה?ב. כך לדוגמה, תמונות שכללו עישון מריחואנה (עם מצתים בין בהונות הרגליים) ו"מחבקי עצים" (תמונה המציגה עץ הגדל מתוך המכנסיים של הדוגמן) - נאסרו על ידי רשות התעבורה בשיקגו. תמונות נוספות, עם ?נושאים להט"ביים? נאסרו גם בניו יורק. החרם מתמקד בעיקר בתמונות הכוללות זהויות ספציפיות לקהילה דוגמת "פנסקסואל", "bear" (דוב) ו"א-בינארי". 
 
ב-OkCupid מאמינים בקמפיין למרות החרם. "בילינו שנים ביצירת אפליקציית היכרויות שבה כולם מרגישים בבית, והקמפיין הזה באמת מדגיש את כל האנשים השונים שמשתמשים ב- OkCupid", אמרה מליסה הובלי, מנהלת השיווק העולמית ב- OkCupid. 
 
שנת 2021 הייתה שנה של גדילה בשימוש של משתמשים מהקהילה באפליקציה - אולי גם בזכות הרחבה נוספת של הזהויות המגדריות והמיניות באפליקציה (כעת ישנן יותר מ-60 זהויות אפשריות).  OkCupid דיווחה על עלייה מאסיבית של 20% בהרשמות מאנשים א-בינאריים מאז הקיץ האחרון, ועלייה של 5% במשתמשים המזדהים כביסקסואלים. 
 
לצורך הקמפיין חברה OkCupid לסוכנות הקריאייטיב Mekanism, האמן האיטלקי מאוריציו קאטלאן והצלם פירפאולו פרארי כדי לפתח את הקריאייטיב - סט של מודעות עכשוויות הכולל מגוון רחב של דוגמנים ודוגמניות, עם מסרים שונים. מבקרים בשיקגו, לוס אנג'לס או ניו יורק יוכלו בקרוב לראות את המודעות (המאושרות) מוצגות ברחבי העיר, עם צפי להפצה גלובלית בהמשך השנה. 
 
הקמפיין יוצא לדרך פחות משלושה חודשים לאחר ש- Match Group, חברת האם של OkCupid וחברת ההיכרויות הגדולה בעולם, הודיעה כי הובילה רבע ראשון בשיא. חבילת המותגים שלה, הכוללת את OkCupid , Tinder, Match ו- Hinge, חוותה עלייה חסרת תקדים בשימוש, מה שתרם לעלייה משמעותית בהכנסות בחודשים האחרונים. החברה דיווחה על 668 מיליון דולר בהכנסות לרבעון הראשון - עלייה של 23% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. יוזמות השיווק האחרונות של המותג של OkCupid יכולות לסייע במאמצים של Match Match לקיים מומנטום זה.
 
 
למידע נוסף: http://www.okcupid.com/