אורקל מכריזה על פתרון ענן ייעודי ללקוחות, ראשון מסוגו בתעשייה

יום ה', 9 ביולי 2020

בהמשך לדרישה גדולה מלקוחות, אורקל הכריזה  על region(אזור ענן) ייעודי אצל הלקוחות, Dedicated Region Cloud@Customer.

לראשונה בתעשיה, region בניהול מלא שמביא את כל שירותי הדור השני של ענן הציבורי של Oracle, אל הדאטה סנטר של הלקוח, כולל בסיס הנתונים האוטונומי של אורקל ויישומי ה- SaaS. וזאת, בעלות התחלתית של החל מ-500 אלף דולר לחודש בלבד.

בפתרון זה, ארגונים ייהנו בדיוק מאותו מערך מלא של שירותי ענן מודרניים, ממשקי API, הסכמי SLA  מובילים בתעשייה, יחס מעולה של ביצועים-מחיר ורמות האבטחה הגבוהות ביותר הזמינות באזורי הענן הציבורי של אורקל, וכל זאת בדאטה סנטר של הארגון. הפתרון אידיאלי לעסקים שנדרשים לעמוד ברגולציה מרובה או בדרישות אבטחה גבוהות, עמידה בשיהוי (latency) ואחסון המידע בקירבת הלקוח (data residency), תוך צמצום עלויות תפעול ושדרוג יישומים מדור קודם (Legacy).

יצוין, כי בשנים האחרונות, אימוץ פתרון הענן הציבורי הפך למקובל בארגונים, כיוון שחברות ביקשו לנצל את התועלת הכלכלית של 'תשלום לפי שימוש', את יכולות הגמישות (סקלביליות) ואת האג'יליות של הענן. עם זאת, מרבית העסקים צופים שימשיכו להפעיל חלק מעומסי העבודה שלהם בדאטה סנטרים שלהם (on-premise) בעתיד הנראה לעין.

התוצאה היא ביקוש גבוה מצד הלקוחות לארכיטקטורה היברידית, שתאפשר את אותם שירותים ופונקציונליות וכן מעבר פשוט של יישומים בין סביבות הענן הציבורי והדאטה סנטר שלהם. עם זאת, עד היום, אף פתרון לא הצליח לגשר על הפער בין סביבות הענן ציבורי ואתר הלקוח. פתרונות מקומיים מספקי ענן אחרים מאפשרים רק חלק קטן מאוד מהשירותים הזמינים דרך אזורי הענן הציבוריים של הספקים. עם ההכרזה  אורקל מעמידה לרשות לקוחותיה את כל שירותי הענן שלה גם באופן מקומי, כך שארגונים יוכלו להשתמש בשירותי הענן של Oracle בכל מקום שבו הם זקוקים להם - בענן, באתר הלקוח, או באמצעות Dedicated Region Cloud@Customer.

"לקוחות Enterprise  אמרו לנו שהם רוצים לקבל את החוויה המלאה של ענן ציבורי גם באופן מקומי (on premise), כולל גישה לכל שירותי הענן של אורקל, כדי להריץ את עומסי העבודה החשובים ביותר שלהם", אומר קליי מגוארק (Clay Magouyrk), סגן נשיא לפיתוח, ענן אורקל. "עם אזור ענן ייעודי Dedicated Region Cloud@Customer , ארגונים ייהנו מכל שירותי הדור השני של הענן שלנו בדאטה סנטר שלהם, כולל בסיס הנתונים האוטונומי. למתחרים שלנו אין פתרון מקביל של אזור ענן ייעודי הפועל מקומית".

הענן הייעודי החדש כולל יכולות ניהול מלאות וגישה לתכונות ושרותים חדשים מיד כשהן הופכות זמינות בענן הציבורי של אורקל. הענן הייעודי מאפשר בידוד חזק (isolation)  לדאטה של הלקוח, כולל את כל ישומיי ה-API, שנשארים מקומים בדאטה סנטר של הלקוח, ומספק את רמות האבטחה הגבוהות ביותר.

בנוסף, השירות מאפשר הפעלת מוצרי Oracle SaaS  בצורה חלקה, כולל ERP-Financials,  HCM(ניהול משאבי אנוש)  SCM(ניהול שרשרת אספקה) ו-CX(חווית לקוח), ומבטיח בכך חווית ענן אינטגרטיבית לחלוטין באתר הלקוח. הלקוחות משלמים רק עבור השירותים שהם צורכים, על בסיס אותם מחירים נמוכים וצפויים המוצעים באזורי הענן הציבורי של אורקל.

"עם השקת הענן הייעודי Dedicated Region Cloud@Customer, אורקל מעבירה נתח מהענן הציבורי שלה לדטה סנטרים של הלקוחות מבלי שהדבר יהיה כרוך בשינויים, התאמות או מגבלות", אומר דיפק מוהאן, מנהל מחקר ב-IDC. "זהו כיוון חדש עבור ספקי ענן ציבורי, שבעבר הציעו וריאציות מוגבלות בלבד מקטלוג הענן הציבורי המלא שלהם כחוויה מקומית. Oracle Dedicated RegionCloud@Customer  מביא את מלוא היכולות של תשתית הענן של אורקל ושל יישומי ה-SaaS של אורקל, כולל יותר מ-50 שירותים שונים, אל הדאטה סנטר של הלקוח. זה מביא יחד יכולות של ענן ציבורי עם עמידה רגולציה מקומית, שיהוי (latency)ויתרונות של מיקום לצד אתר הלקוח – מה שיכול לשנות את כללי המשחק (game changer) במאמציהם של ארגונים העוברים טרנספורמציה דיגיטלית בקנה מידה גדול".