גוגל מפתחת מוצרים לבישים

יום ה', 16 ביולי 2020
 בשקט ללא פרסום  מגבשת חברת גוגל מהפכה בחיים (גם הוירטואלים) שלנו.
 
גוגל מפתחת שורת מוצרים שישמשו את הנושאים שלהם. בין אלה - פרויקטי המשקפיים והשעונים החכמים, בקר מציאות מדומה שמאפשר לך להרים חפצים בעולמות דיגיטליים ולהרגיש את משקלם כשאתה מסובב אותם. אלה הם חלק מהפרויקטים שגוגל פיתחה או מימנה בשקט, כך מתגלה בעיון בטיוטות וסרטוני הדגמה, במאמץ ליצור את הדור הבא של מכשירים טכנולוגיים לבישים.
 
כאמור, פרויקטי המשקפיים והשעונים החכמים מגיעים ממעבדת האינטראקציה של ענקית החיפוש, יוזמה שמטרתה לשזור יחד חוויות דיגיטליות ופיזיות. זהו חלק ממחקר גוגל , זרוע של ענקית החיפוש עם שורשים באקדמיה שמתמקדת בפריצות דרך טכניות. מעבדת האינטראקציה נוצרה במסגרת חטיבת החומרה של גוגל בשנת 2015, וסופחה לאחר מכן לזרוע המחקר של החברה
 
מטרת מעבדת האינטראקציה היא להרחיב את "היכולות של גוגל לייצור טיפוס מהיר של חומרה לתפיסות לבישות וטכנולוגיית", כותב מנהל המחקרים והאנליסט אולוואל. נראה כי יוזמותיו הן ניסוי מדעי יותר מאשר מפת דרכים של מוצרים, כאשר המטרה הסבירה היא להוכיח רעיונות ולא להתחרות ב- Apple Watch או ב- Snapchat Spectacles. אך יחד, הם מספקים הצצה לשאיפותיה של גוגל לטכנולוגיה לבישה.
 
הפרויקטים האחרים הם שיתופי פעולה עם חוקרים מאוניברסיטאות ברחבי העולם. לפחות שניים מהם - בקר VR וקעקועים חכמים - מומנו בחלקם באמצעות  פרסי המחקר של הפקולטה של ??גוגל , התומכים בעבודה אקדמית הקשורה למדעי המחשב והנדסה. המאמצים מדגישים את הקשרים ההדוקים של גוגל עם הקהילה האקדמית, גשר לפרויקט של בית הספר באוניברסיטת סטנפורד על ידי המייסדים המשותפים, לארי פייג 'וסרגיי ברין, שגדל לכדי רשת גלובלית.
 
הניסויים עשויים למלא תפקיד קריטי בשנים הבאות כאשר ענקיות הטכנולוגיה פותחות חזית קרב חדשה בתחום הטכנולוגי לביש שרבים בענף רואים בכך את פלטפורמת המחשוב העיקרית הבאה אחרי סמארטפונים.
 
הנושא "הלביש" מעסיק עתה חברות רבות.
גוגל, אפל, אמזון, סמסונג ופייסבוק - באמצעות חברת הבת למציאות הווירטואלית שלה Oculus - פרסמו כולם נושאים לבישים, כולל שעונים, טבעות, אזמי אוזניים ומעילי ג'ין. כמעט 370 מיליון מכשירים לבישים יישלחו השנה, כך צופה חברת המחקר IDC, שתגדל ליותר מ -525 מיליון בשנתיים. 
 
זה לא קשור רק למכירת חומרה. קבלת מכשיר ארוז חיישנים לצרכנים יכולה להיות אוצר של נתונים מעבר למה שאנשים מייצרים בטלפונים שלהם או בשולחנות העבודה שלהם. זוהי משימה חשובה במיוחד עבור גוגל, שמרוויחה יותר מ -160 מיליארד דולר בשנה, בעיקר באמצעות מודעות ממוקדות שמתבססות על  הנתונים האישיים של אנשים המשתמשים בשירותיה. הגאדג'טים מייצרים דרכים לעסקים חדשים ומשתלמים עבור ענקיות טק, כמו בריאות וכושר, למרות שלמחוקקים ולרגולטורים יש חשש לפרטיות לגבי ההיקף ההולך ומתרחב של עמק הסיליקון.
 
גוגל מנסה להשיג עורף לבוש כבר שנים אבל לא ממש מצאה את המקום. בשנת 2012 חשפה החברה את המסע הידוע לשמצה של עמק הסיליקון לטכנולוגיה לבישה: משקפי גוגל גלאס. המכשיר הוחלף מההתחלה ובסופו של דבר צף. גוגל פיתחה גם מערכת הפעלה המיועדת במיוחד לשעונים חכמים ומכשירים אחרים, המכונה Wear OS, אם כי היא מרוויחה מעט יותר מגומחה הבאה. 
 
אולם לאחרונה, החברה עשתה דחיפה נחושה יותר. בחודש שעבר היא רכשה את צפון, חברה קנדית שמייצרת משקפיים חכמים בשם Focals, לפי הדיווחים תמורת 180 מיליון דולר. גוגל הודיעה בשנה שעברה על עסקה של 2.1 מיליארד דולר לרכישת Fitbit, חלוץ מסלול הכושר המתמודד, בניסיון לחזק את פעולת החומרה של גוגל. הרכישה עוררה דאגה בקרב המבקרים המודאגים מיכולתה של גוגל לפלס את דרכה לתעשיות חדשות ולקנות את נתוני הבריאות של מיליוני אנשים.