פתרונות תוכנה לניהול תהליכים עסקיים

יום ה', 8 באוקטובר 2020

נוכח אתגרי היצור, הלוגיסטיקה, הניהול  והשיווק  בתקופות קריטיות כמו השלכות מגפת הקורונה יש חשיבות רבה לפתרונות תוכנה לניהול תהליכים עסקיים.

המהות של S&OP  היא תהליך עסקי ניהולי והוא לא מחייב יישום תוכנה ייעודית. אפשר בהחלט ליישם את התהליך בתחילתו באמצעות גיליונות אלקטרוניים המבוססים על נתוני המערכת הארגונית (ERP). יחד עם זאת ישנן בהחלט תוכנות מתקדמות לניהול התהליך שחשובות מאד ליישום ככל שהחברה מורכבת יותר עם מספר רב של יחידות עסקיות ואתרים גלובליים.

חבילות התוכנה הייעודיות לניהול תהליך ה-S&OP  כוללות תחזית מעודכנת המובילה לתוכנית מכירות, תוכנית ייצור, תוכנית מלאים והצטיידות, תוכנית אספקות ללקוחות, תוכנית לפיתוח מוצרים חדשים המתמקדת בהיבט האספקות, תוכנית לניהול יוזמות אסטרטגיות המשפיעות על תוכניות האספקות והמכירות והתוצאה תוכנית פיננסית.

אחת החבילות המובילות בתחום - Oracle S&OP Cloud, הינה מודול בחבילת ה-ERP מבית Oracle, והיא יכולה להיות מוטמעת ככלי עצמאי המתממשק למערכת ה-ERP  הקיימת בארגון.

גם SAP  השיקה מודול שנקרא SAP Integrated Business Planning.

הפונקציות העיקריות הנתמכות בחבילות אלה:

* תבניות ניתנות לקונפיגורציה להגדרת תהליך העבודה.

* תהליכי Best Practices  בישום S&OP.

* תחזית קונצנזוס, כתוצאה של כל המקורות ושמשקפת את קבלת ההחלטות בתהליך.

* סימולציות זריזות לתרחישי אספקה.

* כלי לבקרה שוטפת על ביצוע מול התכנון.

* שילוב מובנה של מודול תכנון הייצור (בחבילת Oracle).

* אינטגרציה לתהליכי ניהול שרשרת האספקה.

* רשת חברתית שיתופית בין היחידות השונות בארגון.

* סימולציות זריזות לתרחישי אספקה.

* תכנון קיבולות ברמות שונות שמאפשר גם אגריגציה על פני קווים ויחידות שונות.

* ניתוח השוואתי בין חלופות.

------------------------------------------------------------------------------

** מתוך כתבה של מירב גרוסמן ב"שרשרת האספקה"