סקר: מגפת הקורונה לא מרתיעה את הקונים

יום ב', 16 בנובמבר 2020
 
חטיבת הקמעונאות של  ORACLE ערכה סקר וניתוח היקף הקניות של הצרכנים בהיקף עולמי עם תחזית לעונת החגים הקרובה.
 
סקר אורקל קמעונאות בקרב יותר מ -5,000 קונים גלובליים מראה כי כמעט 60% מוציאים אותו הדבר או יותר על מתנות השנה - ומונעים החזרות, על אף המצב הכלכלי המורע בעת מגפת הקורונה.
 
בעוד שהמגפה גרמה לזינוק בקניות המקוונות, סקר חדש של אורקל קמעונאות מראה כי לקוחות רבים מוכנים לחזור לחנויות בעונת החגים הזו. כמעט 20% מהקונים שנשאלו מתכננים לבצע את מרבית הקניות בחנות, כאשר 47% מתכננים לחלק את הרכישות בין חנויות מקוונות לפיזיות.
 
16% מהקונים מציינים חשיבות של חניה קרובה ונוחה המאפשרת עריכת קניות קרוב למגרש החניה, וכאמור, למרות השנה המאתגרת, 58% מהצרכנים מצפים להוציא אותו סכום ואולי  או יותר בקניות לחג מאשר בשנה שעברה.
 
לקוחות  לעומת זאת, לא רוצים להתמודד עם טרחת ההחזרים. בעוד שבשנה שעברה, 77% מהצרכנים תכננו להחזיר לפחות קניה אחת, השנה המספר הזה ירד ל -38%.
 
"עונת הקניות של החגים בעת קורונה תהיה מבחן ודרך לבדוק את יכולתו של קמעונאי לשרת לקוחות כיצד ואיפה הם רוצים לעשות קניות", אמר מייק וובסטר, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל אורקל קמעונאות.
 
"כאשר הלקוחות קונים באינטרנט וגם בחנות, ומנצלים אפשרויות איסוף ואספקה חדשות וכן הזמנה
במקוון וקבלה בחנות, קמעונאים יצטרכו להיות מקצועיים וגמישים כדי לענות על ציפיות הלקוחות בסביבה כלכלית קשה ולדעת להפעיל את כל חידושי הטכנולוגיה בקליטה, אחסון וניתוח מידע, איסוף ואספקה של ההזמנות".