שר התקשורת מבטיח מדד מבחן לשירות החברות

יום א', 23 באוגוסט 2020

שר התקשורת יועז הנדל "מפציץ" אותנו בהודעות כדי שלא נשכח שיש לנו שר ומשרד (כאשר במדינות רבות מסתפקים ברשות מקצועית לתקשורת בלבד).

בתוך כך פורסם עתה ש"שר התקשורת, חבר הכנסת יועז הנדל, הורה לדרג המקצועי במשרד לפרסם מידי חצי שנה מדד מצוינות בשירות לציבור שמדרג את חברות התקשורת".
 
לדברי ההודעה: "הכוונה היא לייצר שקיפות בשירות שמעניקות החברות לציבור באופן שישקף את רמת השירות של החברות במגוון פרמטרים, כגון: איכות גלישה, זמני מענה במוקדים הטכניים, קצב טיפול בתקלות, ומתן שירותים כגון  החזרת ציוד קצה וכיוצא בזה. זהו כלי שיבטיח את השירות הטוב ביותר לצרכן ויעודד תחרות."
 
(הערת המערכת: למבשרי מדדי איכות נזכיר כי בישראל קיימת על בסיס הסמכה בינלאומית

"תכנית מדידה מתמשכת ודינמית של איכות שירותי המניעה, האבחון, הריפוי  והשיקום הניתנים בקהילה  ובתוך כך  לספק מידע לקובעי המדיניות ולציבור בנושא איכות הטיפול הרפואי הניתן על ידי קופות החולים. כול זאת, במטרה לשפר ולהטיב את השירות הרפואי הניתן לתושבי ישראל.

הערכת איכות הטיפול בישראל מתבצעת גם בהשוואת הביצועים לאלה המושגים בארצות אחרות המפרסמות את תוצאותיהם של מדדי איכות הטיפול בקהילה.

מאז שנת 2013 מפעיל משרד הבריאות תכנית לאומית לניטור של מדדי איכות קליניים בבתי חולים כלליים וגריאטריים, בתי חולים לבריאות הנפש, טיפות חלב ושירותי חירום (אמבולנסים)." האם מישהו בציבור הרחב שמע  על כך?)

 
ואם פרסום חצי שנתי נה אינו מספיק  -  "עוד הורה השר לייצר פיתרון לסוגיית ?המנויים רדומים? - בכוונת המשרד לפנות למפעילות ולידע כי בכוונתו  לפעול למיגור התופעה בה מנוי משלם על אף שאינו עושה שימוש בשירות. המתווה המסתמן בשלב ראשון יהיה לאפשר לחברות פרק זמן לפעול באופן עצמאי לאתר את אותם מקרים ולהפסיק את הגבייה מאותו לקוח רדום.
בשלב השני ובהתאם לעבודת מטה שיקדם הדרג המקצועי, יפעל המשרד להביא לכך שבעת התניידות בין ספקי אינטרנט יטפל הספק החדש בכל תהליך הניתוק, ללא מעורבות הלקוח, כדוגמת התהליך הקיים היום בהתניידות בסלולר."
 
מדברי שר התקשורת: "המצב כיום פוגע ישירות בכיס של הצרכנים. אנחנו נפעל לכך שהתחברות לספק חדש תביא באופן אוטומטי לניתוק מהספק הקודם. 
כמו כן, אנחנו מתכוונים לזה שהמהפכה תביא לצרכנות הוגנת. הצרכן יקבל מידע על מהירות הגלישה המסופקת בחברות לפי אזורים, זמני המתנה ממוצעים למוקדי שירות ולטכנאים, איזה חברה מאפשרת להחזיר ציוד בחינם ועוד."