יוטיוב תשלם 170 מיליון דולר על פגיעה בפרטיות

יום ה', 5 בספטמבר 2019
לידיעת הנחשפים ביו-טיוב. הפעם חברה זו על הכוונת.
יוטיוב שבבעלות גוגל תשלם 170 מיליון דולר כדי ליישב תביעה שהגישו נגדה נציבות הסחר הפדרלית (FTC) ומשרד התובע הכללי של ניו יורק. הטענה היא שיוטיוב הרוויחה מיליוני דולרים מאיסוף מידע אישי של ילדים ללא אישור הוריהם.
במבקיל  גוגל גם הסכימה לשלם כ-200 מיליון דולר לסגירת תיק חקירה נוסף נגד יוטיוב. הודיעה כי 
תשיק אתר מיוחד לילדים
 
לפי תנאי ההסדר, גוגל ויוטיוב ישלמו 136 מיליון דולר ל-FTC ועוד 34 מיליון דולר לניו יורק זאת בשל הפרת חוק הגנת הפרטיות באינטרנט של ילדים (COPPA). הקנס בסך 136 מיליון דולר הוא הגבוה ביותר שוועדת המסחר הטילה עבור הפרות של החוק מאז אושר בקונגרס ב-1998.
 
"יוטיוב התגאתה בפני לקוחות עסקיים בפופולריות שלה בקרב ילדים", טען יו"ר ה-FTC ג'ו סימונס. "אך החברה סירבה להכיר בכך שחלקים בפלטפורמה שלה כוונו בלא ספק לילדים. תוך הפרות של יוטיוב את החוק".
 
לפי החוק, אתרים שמיועדים לילדים חייבים לחשוף את אופן איסוף המידע שלהם ולקבל את הסכמת ההורים לאיסוף מידע על ילדים בני פחות מ-13. אולם, לטענת התביעה, יוטיוב אספה מידע אישי "מצפיות בערוצים המיועדים לילדים" בלי לקבל את הסכמת ההורים באמצעות שימוש בקובצי קוקיז, שמנטרים את התנהגות המשתמש ברחבי האינטרנט.
 
בנוסף לקנס הגבוה, ההסדר מחייב את גוגל ויוטיוב "לפתח, להטמיע ולשמור על מערכת שמאפשרת לבעלי הערוצים לזהות את התכנים המיועדים לילדים המשודרים בערוץ". בדרך זו ביוטיוב יוכלו לוודא שכולם מצייתים לחוק. החברות נדרשות גם לספק התראה על אופן איסוף המידע האישי ולהשיג את אישור ההורים.
 
יצוין כי גוגל/יוטיוב אינן היחידות בחזיתה הפרות. בחודש שעבר הושג הסדר עם פייסבוק, במסגרתו תשלם הרשת החברתית קנס של 5 מיליארד דולר על מעורבותה בפרשת קיימברידג' אנליטיקה. במקביל, משרד המשפטים האמריקאי הכריז על פתיחת חקירה נוספת בחשד להפרת חוקי הגבלים עסקיים שתכלול גם את גוגל.