אובר מחסלת את מיזם המשאיות האוטונומיות שלה

יום ד', 1 באוגוסט 2018

חברת אובר הודיעה רשמית על סגירת חטיבת המשאיות האוטונומיות שלה. חטיבה זו התבססה על הטכנולוגיה של הסטארט-אפ Otto של ליאור רון ואנתוני לוונדובסקי, שנרכש בכ-680 מיליון דולר. החברה הודיעה שהיא תמשיך בתכניות פיתוח המכוניות האוטונומיות שלה ושכל פיתוחי המשאיות ישולבו בפעילות זו.

זאת, בתקופה של תביעות משפטיות נגדה כולל של קבוצת אלפהבית.

חלקית החברה ממשיכה בפעילות במסגרתה היא מקשרת בין נהגי משאיות לבין חברות שזקוקות לשירותי הובלה, בפעילות שונה מזו שהתבססה על הטכנולוגיה של Otto.

 

המשאית האוטונומית של Ottoהמשאית האוטונומית של Otto

 

 

לאחר חתימת העסקה, הצטרפו לאובר לוונדובסקי ורון, ובתחילה השיגו הצלחות כנסיעה של 250 ק"מ שביצעה משאית אוטונומית. זמן קצר לאחר מכן הוגשה תביעה נגד אובר מצד וויימו, חברת הרכב האוטונומי של אלפבית; לטענתה, לוונדובסקי גנב ממנה כ-14,000 מסמכים כשעבד בשורותיה, והטכנולוגיה שפיתחה היא שעמדה בבסיס טכנולוגיית Otto.

 

לאחר מספר חודשים מתוחים במהלכם הוערך שוויימו תביס את אובר במשפט, הגיעו שני הצדדים להסדר במסגרתו תקבל התובעת מניות אובר בכ-250 מיליון דולר כפיצוי. בנוסף, התחייבה האחרונה שלא תשתמש בפטנטים של וויימו ללא אישור ופיטרה את לוונדובסקי.

 

זו אחת הסיבות שגרמו להפסקת פעילות המשאיות האוטונומיות; אם אכן נשען הפרויקט על טכנולוגיה שבנתה וויימו, היה על אובר לבנות אותו מאפס - מה שיחייב השקעה נרחבת ופיגור מאחורי חברות אחרות בתחום. בשוק ישנן כמה וכמה חברות גדולות שבונות טכנולוגיית משאית אוטונומית, ולצידן סטארט-אפים שונים.

בינתיים כל נושא המשאית האוטונומית בסימן שאלה. אם תבשיל טכנולוגיית המכוניות האוטונומיות של אובר, היא עשויה לנסות לשלבה גם במשאיות בעתיד.