מפולת פייסבוק וטוויטר

יום א', 29 ביולי 2018
מאת משה שלו עורך ראשי SoftNews

בפעם הראשונה אי פעם, השימוש בפייסבוק ירד.  ומניית החברה נופלת.נראה כי מתסמנת כאן נפילה כאשר בתקשורת החברתית נרשמה ירידה בשימוש, מ- -67% מהאמריקנים בגילאי 12 ומעלה ועד 62% מאותו קהל, לפי סקר של אדיסון וטריטון של 2,000 אנשים שנבחרו באקראי.

ירידה זו ניכרת בכל גיל ומין גם מבחינה דמוגרפית. זה לא כאילו רק אנשים צעירים, או אמריקנים מבוגרים, או נשים משתמשות בפייסבוק פחות. כל קבוצה שנחקרה משתמשת בפייסבוק פחות.

 

השימוש בפייסבוק ירידה לכל חיוג אינסופי

השימוש בפייסבוק ירידה לכל חיוג אינסופי

 

כמובן, 62 אחוזים מהאמריקאים עדיין קבוצה ענקית של אנשים. אבל מספר זה מציין הירידה בשימוש ב- Facebook 2018 בהתאם לקו צמיחה בשנת 2015. פייסבוק רק נתן בחזרה שנתיים מלאות של צמיחה המשתמש.

ירידה מ -67% ל -62% היא ירידה של 8% בסך הכל בשנה אחת. שוב, לא עצום כאשר מסתכלים על זה בבידוד, אבל בהתחשב במסלול יציב, ועולה של פייסבוק מאז המחקר הראשון Infinite Dial בשנת 2008, זה בהחלט הבדל.

השימוש בפייסבוק ירד ב -8% בארה"ב מאז 2017, הירידה הראשונה בהיסטוריה שלה.הנה 3 סיבות למה.

למה, אחרי עשור, האם סוף סוף פייסבוק רואה ירידה בשימוש בארצות הברית? יש שלושה הסברים.

1. הגברת  אי האמון של בפייסבוק

זו לא היתה שנה נהדרת עבור פייסבוק כארגון. אמצעי התקשורת המרכזיים דיווחו באופן עקבי על תפקידה של פייסבוק (או לפחות שותפות) בעולם של "חדשות מזוייפות". כאשר אתם משלבים זאת עם התופעות האחרות של החברה בתחומי הפרטיות והאחריות, אתם מגיעים לסביבה שבה משתמשי הפלטפורמה אינם יכולה לסמוך על המניעים ועל השיפוט של אלה המפעילים את הפלטפורמה .

בהתחשב בכך שלפייסבוק יש גישה לרבים מנקודות הנתונים, התמונות והרגשות האישיים החשובים ביותר שלנו, ירידה באמון עלולה ליצור ירידה בשימוש.

2. הפנים של הפייסבוק

אם אתה משתמש בפייסבוק, אני בטוח שראית את זה בערוץ החדשות שלך: מישהו שאומר שמתנתקים מפייסבוק בגלל הטעם השלילי המופיע על המסך.

אנליסטים צופים שנראה ירידה גדולה עוד יותר בשימוש היומי.אמנם יש כמה אנשים אשר נאמנים לפלטפורמה לחלוטין אך נראה כי השינוי הגדול הוא שיותר אנשים יצפו בפייסבוק מעט פעמים בשבוע, במקום כל יום.

3. מוגבר חוסר עניין בפייסבוק

הסבר שלישי הוא כי ירידה זו מייצגת שינוי ומעבר טבעי של משתמשים לחלקים אחרים של המערכת האקולוגית של פייסבוק. בעוד השימוש של פייסבוק הבסיסי יורד, השימוש של Instagram ממשיך לצעוד כלפי מעלה, כמו גם  מספר האנשים שמשתמשים באופן עקבי ב-Messenger ו- WhatsApp.

זה עשוי להביא פילוח תכליתי על ידי פייסבוק. זה נכון במיוחד בקרב צעירים אמריקנים בגילאי 12 עד 24, שם הצביע מחקר אדיסון על הירידה הגדולה ביותר בשימוש.

כיום השאלה היא  האם פייסבוק הוא המקום הטוב ביותר עבור וידאו? כנראה שלא. האם זה המקום הטוב ביותר עבור תמונות? כנראה שלא. האם זה המקום הטוב ביותר עבור העברת הודעות? אולי.

קוקה קולה עושה את אותו הדבר. החברה  פשוט גלגלה ארבעה טעמים חדשים של דיאט קולה, עטופים בפחית צנומה, רזה. אלה נספחים חדשים שיהיה בהם בהחלט להפחית את הצריכה של דיאט קולה בבית הספר הישן, אבל הם מקווים כי מהלך זה יגדיל נתח השוק הכולל שלהם, על פני כל חמש טעמים משקה.

ןעוד צרה: 

טוויטר דיווחה על ירידה במספר המשתמשים הפעילים בחודש שעבר, סימן נוסף לקשיים ברשת החברתית המועדפת של הנשיא טראמפ, שנאבקה בחודשים האחרונים על מנת להתמודד עם האשמות של הטיה פוליטית ולהסיר מספר עצום של חשבונות מזויפים.
 
החברה, שנראתה כבעלת תחייה מפתיעה, סיפרה כי היא הניבה הכנסות של 711 מיליון דולר ברבעון האחרון שלה. זה היה 2 אחוזים מעל הציפיות של האנליסטים, וכ -24 אחוזים יותר מאשר בתקופה המקבילה לפני שנה.
 
אבל נתונים אלה היו בצל על ידי ההודעה של טוויטר כי המשתמשים החודשיים הפעילים שלה ירד ל- 335 מיליון דולר ברבעון השני, מיליון פחות מאשר בתקופה הקודמת שלושה חודשים.