טרולים ברשת מנצלים את חולשותיהן של הרשתות להפצת שנאה

יום א', 20 באוקטובר 2019
 
 
המבנה הפרוץ של פלטפורמות הרשת החברתית מאפשר הטרדות אונליין, וטרולים מנצלים זאת על מנת לתאם מתקפות על יעדים תוך שימוש בתכונות של אותן פלטפורמות, כך לפי דוח חדש של הליגה נגד השמצה. תכונות כאלו הן, למשל, האפשרות להישאר אנונימיים אונליין, ליצור חשבונות רבים על ידי אדם אחד, העובדה כי אין הגבלה על מספר ההודעות שיכול משתמש אחד לשלוח לאחר והשימוש בקשרים אישיים שנוצרים ברשת כקהל מטרה לתכנים אלו ואחרים. 
 
טרולים לא רק מנצלים את המבנה של הרשתות החברתיות על מנת לגרום נזק, כך לפי הדוח. ברגע שמתקפה נמצאת בשלב מתקדם, הם מנצלים גם את התהליך האיטי של הדיווח והניתוח והסרת התוכן מהרשת. 
 
הליגה נגד השמצה ערכה ראיונות עומק עם 15 איש על ניסיונם וחוויותיהם בכל הקשור בשנאה והטרדה ברשת. המרואיינים מייצגים מגוון של מאפייני זהות ומקצועות, אשר יש להם אוסף חוויות שתוארו כקשות ומצערות. למען ביטחונם של המרואיינים, הדו"ח אינו מפרסם את שמם או כל פרטים המאפשרים זיהוי אישי. הדו"ח התאפשר באמצעות תמיכה נדיבה של Bumble.
 
מנכ"ל הליגה נגד השמצה, ג'ונתן גרינבלט, מסביר כי "דוח זה מראה כי כי שנאה ברשת לעתים תכופות מקבלת סיוע מהפלטפורמות החברתיות עצמן. אנו יודעים כי הטרדות ושנאה ברשת משפיעים באופן עמוק על חייו האישיים והמקצועיים של האדם. ללא פעולה חקיקתית קונקרטית, נושא זה ימשיך להסלים, וזו הסיבה שהליגה נגד השמצה מחויבת לפעילות לחוקים ממלכתיים ופדרליים טובים יותר בנושא".
דוח הליגה נגד השמצה החדש מציין כי התהליך ומערכות הדיווח על שנאה בפלטפורמות המדיה החברתית הגדולות אינם מספקים, מכיוון שלעתים קרובות הקורבנות צריכים להמתין שבועות עד שצוותי ניהול התוכן יגיבו לתלונות, ויעדי שנאה יכולים לדווח רק על חלק אחד של תוכן בכל פעם, מה שמוביל לצוואר בקבוק בסימון תוכן.
 
בדו"ח נמצא כי משתמשי המדיה החברתית שהיו יעדים של מסעות הטרדה אינטנסיביים חוו עומסים רגשיים וכלכליים משמעותיים בגלל היותם יעדים לשנאה מקוונת, מה שגרם להם להגביל את נוכחותם המקוונת. הקורבנות ציינו כי גם בני קהילותיהם (משפחה, חברים) הושפעו מהתקפות השנאה ברשת. 
 
דו"ח זה שופך אור נוסף על הסוגייה שהשפעותיה הולכות ומתגברות, וזו הסיבה שהיגה נגד השמצה השיקה קמפיין חדש שנועד לקדם חוקים חדשים שיאבקו בצורה יעילה יותר בשנאה דיגיטלית, על ידי השתת אחריות רבה יותר על מבצעי השנאה וההטרדות ברשת.
 
 
הקמפיין, המכונה Backspace Hate, יחנך את הציבור בנושא השנאה המקוונת במגוון דרכים יצירתיות, כולל פלטפורמה אינטראקטיבית בה אנשים יכולים לחלוק חוויות, לפנות לנציגים, לחתום על עצומה וללמוד עוד על מצב השנאה ברשת.