כללי שקיפות במודעות פוליטיות

יום ב', 7 במאי 2018
מאת משה שלו עורך ראשי SoftNews
 
חברת גוגל הכריזה על מדיניות חדשה שמבהירה  מי יכול לקנות מודעות עבור הבחירות לסוגיהן בארה"ב.
 
אנשים המקבלים לפרסום מודעות כאלה חייבים לוודא שהמפרסם הוא אזרח ארה"ב או "תושב קבע כדין.", אמרה החברה בבלוג. המדיניות החדשה תיכנס לתוקף ב -10 ביולי, ארבעה חודשים לפני הבחירות לקונגרס.
 
החדשות מגיעות כאשר  גוגל וענקים מקוונים אחרים, כמו פייסבוק וטוויטר, ממשיכים לעמוד בפני בדיקה לאחר שפעילים רוסים השתמשו באתרים כדי להשפיע על הבחירות לנשיאות ארה"ב 2016.
 
מחוקקים על גבעת הקפיטול כבר מקדמים חקיקה להסדיר פרסום פוליטי באינטרנט באותו אופן שזה מוסדר בדפוס ושידור. בשנה שעברה, הדמוקרטית סנס איימי Klobuchar של מינסוטה מארק וורנר מווירג 'יניה הרפובליקנית, הסנאטור ג' ון מקיין מאריזונה טענו כי בחסות חוק מודעות יש לדרוש מחברות היטק לחשוף את מטרות המודעות הפוליטיות ואת תג המחיר.
 
מנהלים של גוגל, פייסבוק וטוויטר העידו לפני הקונגרס בנובמבר בהקשר להתערבות רוסית בבחירות 2016. ומאז, החברות פועלות על מנת להבטיח את הפלטפורמות שלהן כדי  לא לאפשר את אותם סוגים של התעללות מניפולציות. הבחירות ב-2018 אמורות להתקיים ב -6 בנובמבר. שלושים ושלושה מושבים של הסנאט ושל כל 435 מושבי הבית.
 
על פי הכללים החדשים, Google תידרוש מאנשים או קבוצות הרוצים לקנות מודעות בחירות לעבור תהליך הכולל אישור של "הממשלה שהונפקו תעודת זהות" ועוד הוכחות זהות.
 
המפרסמים יוכלו להתחיל את תהליך האימות בחודש מאי. הדרישות החדשות יחולו בשלב זה רק על מודעות שמציעות מועמדים למשרד פדרלי או לבעלי תפקידים פדרליים שוטפים. המדיניות לא תכסה מודעות הקשורות לקבוצות ולנושאים כגון 'חיי  שחורים' או 'בקרת נשק'.
 
Google אמרה שהיא תבחן את גבולות ההגדרה של "מודעות בנושא". פייסבוק הידקה את ההגבלות על סוגי המודעות רחבים..
 
גוגל גם אמר שהחברה תנפיק בקיץ דוח שקיפות חדש, שמתמקד במודעות בחירות. הדו"ח יגיד מי קונה מודעות הקשורות לבחירות וכמה כסף הם מוציאים. החברה גם תיצור ספרייה שתאפשר לחפש את פרסומות הבחירות.