טסקו מחפשת שותפים בישראל:

יום ב', 6 בנובמבר 2017

באחרונה הגיע לארץ פול ווילקינסון, אחראי החדשנות בענקית המרכולים טסקו, כאשר מטרתו המוצהרת היא לחפש טכנולוגיות בארץ שישפרו את ניהול המדף והמחסן. “בעתיד הקניות יתבצעו מעצמן”, הוא אמר לכתב "כלכליסט".

לדבריו, ענקית המרכולים הבריטית טסקו כבר יודעת איך ייראה הסופרמרקט שלנו בעתיד, והיא מחפשת שותפים בישראל שיעזרו לה לממש את החזון. הרשת מקדישה מאמצים על חידושים בעולם המקוון, ובפרט בכל הקשור לטכנולוגיות של בית מחובר, שאותו היא רואה כתחום המרכזי שישפיע על הקמעונאות בשנים הקרובות.

בדומה לאמזון שבחרה בישראל כאחת המדינות שבהן תפותח חלק ממערכת הרכישות באמצעות קול — אלקסה שופינג, גם טסקו רוצה לאמץ בישראל טכנולוגיות אשר יאפשרו לה לשפר בצורה משמעותית את הדרך שבה אנשים מבצעים רכישות מהבית.

 

ווילקנסון אומר כי הוא רואה את הבית המחובר כאחד האלמנטים החשובים ביותר בעתיד של טסקו. "אנחנו מאמינים שבעתיד אדם לא צריך לעשות קניות, אלא רובן יתבצעו מעצמן", הוא אומר בראיון ל"כלכליסט". "אצלי, לדוגמה, בכל פעם שאני מגיע לחמש הטבליות האחרונות של חומר הניקוי של המדיח, נשלחת הזמנה אוטומטית להזמין לי חבילה חדשה של המוצר שנמצא במבצע אצלנו בטסקו. אני מאמין שבעתיד רשימת הקניות שלנו תהיה כולה כזו שמבוססת על השימוש שלנו בבית".

עם זאת, ווילקינסון מודע לכך שיש לרכישות כאלו מגבלות רבות, בעיקר בגילוי של מוצרים חדשים או בהיעדר חוויית הקנייה ברשתות. "אנחנו מודעים לכך שרוב האנשים שקונים ברשת מתבססים על אותה רשימת קניות, ואנחנו מחפשים את הדרך שתחשוף אותם למוצרים חדשים, גם דרך טכנולוגיות של מציאות מדומה”, אומר ווילקינסון.

 

טסקו היא אחת הקמעונאיות הגדולות בעולם, והיא מדורגת בעשירייה הראשונה מבחינה הכנסות ורווחים. לטסקו יש 6,809 סניפים ב?12 מדינות ברחבי העולם, כאשר בבריטניה היא הרשת המובילה עם 28% נתח שוק.

 

ווילקינסון הגיע לישראל במסגרת ההשקה של JVP Play, תוכנית להאצת סטארט?אפים של קרן ההון סיכון הירושלמית JVP בשיתוף טסקו, בנק Barclays הבריטי, אקסלרטור מיקרוסופט וחברת הייעוץ דלויט, שהוצגה לפני כשבועיים. טסקו תיקח בה חלק דרך זרוע החדשנות שלה Tesco Labs. "התוכנית מייצרת מסלול מהיר לבחינת רלבנטיות של מיזמים בתנאים אמיתיים", הסביר יואב צרויה, שותף ב?JVP. "אני מאמין שאם בסוף התוכנית יגיעו אלינו 3–2 חברות ישראליות שנוכל להשתמש בטכנולוגיה שלהן, אני אהיה מאוד מרוצה", הוסיף ווילקינסון.

 סניף של טסקו בבריטניה

סניף של טסקו בבריטניה צילום: בלומברג
 

 

לטסקו יש היסטוריה ארוכת שנים בעבודה עם חברות ישראליות — NCR (לשעבר ריטליקס הישראלית) אחראית כבר במשך שנים על כל מערך הטכנולוגיה של הקופות במרכולים של טסקו. 

 

"אני יכול לדבר על כך במשך שעה", הוא אומר וצוחק, "אבל בכלליות, אני חושב שבגלל השימוש הגובר בטכנולוגיות של בית מחובר, נראה אוטומציה מוחלטת ברכישת מוצרים המתחברים לאותם מכשירים ביתיים, כמו מוצרי ניקיון וטבליות ניקוי למדיח. יותר דגש יינתן בחנות על מזון ועל חוויית קנייה".