מלחמת מס באירופה

יום ד', 5 בדצמבר 2018

 

נושא גביית המיסים מחברות בינלאומיות  הפועלות במסגרת הגלובליזציה ומתחבאות ב"מקלטי מס" לא יורד מסדר היום באירופה.
עתה באה הצעה חדשה המעוררת ויכוח סוער 
 
בעיקר צרפת וגרמניה זכו לביקורת על כך שהציעו גרסה "מטורפת" של מס דיגיטלי מופחת לארצות של האיחוד האירופי, שיסייע בעיקר לענקיות כמו אמזון ואפל.
 
שר האוצר הגרמני, אולף שולץ, ושר האוצר של צרפת, ברונו לה מאייר, מציעים עתה היטל של 3% בלבד על מכירת פרסומות,  בניסיון שלא "לגרש" מאירופה חברות דיגיטליות גדולות.
 
ההצעה היא פשרה על תוכנית מס דיגיטלית גדולה יותר שהייתה פוגעת בכמה מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם, שכוללת הטלת מס גם על מכירת נתונים והפעלת שווקים/סחר  מקוונים.
 
לפי ההצעה, הפתרון הפרנקו-גרמני לא יכסה תחומים אלה, ופירוש הדבר שחברות המתמקדות בפעולות פרסום ישירות מקוונות, כגון Facebook ו- Google יושפעו בעוד שאמזון ואפל "ינצלו".
 
מהמיסוי אם יוטל על מכירות פרסום יסבלו כל הספקים והקונים אומרת  זואי פלר, שותפה במשרד עורכי הדין בירד אנד בירד. "שכן החברות הגדולות  שימוסו ירצו להעביר את עול המס למחיר לחברות הקטנות".