גילוי עולמי - ווטסאפ בסופר

יום ו', 30 ביוני 2017

 

 

מאת משה שלו

"אני ממש מתביייש עם עצמי". אמרתי לזהבה.

"אני כותב כל כך הרבה על מסחר אלקטרוני וקמעונאות מקוונת אבל בעצמי הולך אתך לסופר למשש פירות וירקות.

למה שלא נזמין באינטרנט?"

"השתגעת?" אמרה. "אתה יודע שתפוח רקוב אחד שנקבל בחבילה האינטרנטית עם שליח ירקיב את החבילה כולה".

"חוץ מזה יש עוד סיבה שאני לא יכולה לגלות לך".

("אולי היא התאהבה  באחד ממסדרי הסחורה" – אמרתי בליבי. "אצל נשים מתבגרות אי אפשר לדעת").

וכך  חזקה עלי פקודת אשתי שהגיע הזמן שגם אני אשא בעולם של שופרסל או רמי לוי, או יינות ביתן.

ומצאתי את עצמי נגרר אחריה לחנות. "רק לא E-Commerce".

מיד כאשר נכנסנו בפתח המפתה, ראיתי את האושר בעיניה הסוקרות ב-360 מעלות את הסביבה.

מצאתי. נפנפה לנו  ממרחק מה החברה  סוניה שגרה ברחוב הסמוך לנו.

לחיצות ידיים (אני) ונשיקות (זהבה).

"הרבה זמן לא התראינו" – ואז הן עמדו בין הדוכנים לסכם מה קורה אתן ועם העולם בשלושה החודשים האחרונים. ואני עמדתי בצד – מיותר.

התחלתי  להבין מה קורה:

יש כאן רשת  "אינטרנט" ו/או ווטסאפ שמעולם לא  מקושרת ונפגשת אלא בסופר.

זוהי קבוצת ווטאספ  הפועלת בכינון ישיר,  עמוסה בחדשות, חוויות וגילויים.

מדברים ומדברים ואז הולכת כל אחת לביתה  ולא מתראים בשום מקום וזמן – עד למפגש הבא בסופר.

רשת הווטסאפ  הפנים סופרית שגיליתי היא רבת תועלת. כך יודעות החברות על מי מתחתנת ומי מתגרש, מי עשתה פשלה ומי קצרה הישגים (מעטים), מי חלילה בוגדת, ומי חופרת וגם – איפה יש מציאות של ממש.

זוהי חוכמת ההמונים במיטבה.

"יש מבצע בכוננית 8 שורה שש. בואי נעשה ברטר. תקני לי בצל ברמי לוי ואקנה לך נוזל ניקוי רצפה של סנו. יש נקניקיות בזול לילדים במזנון החדש שנפתח בפינת הסופר. הוא לא כל כך נקי אבל מי מחטט"...

ואפילו ידיעת ריגול: "נודע לי כי יהיה מבצע גרביים לחורף.. אבל עכשיו קיץ"...

המסקנה שלי היא ברורה: אין סיכוי למכירות אלקטרוניות באינטרנט. לעולם ירצו נשותינו וגם כמה מגברינו להפגש בסופר לא כדי לקנות אלא כדי לרכל . הסופר הוא ווטסאפ מסוג חדש, טוויטר מקומי, ומקום מרגש  בגיוון הידע  הזורם בו.

וגם עצה: כדאי לשלב בפינת המזנון בסופר זמר או רקדנית בטן  כדי להשלים את ההנאה שבביקור בו.