מחנה אימונים לסטארטאפים בשנגחאי

יום ד', 5 ביולי 2017

 

לסטארטאפים ישראלים רבים יש פוטנציאל להצלחה בסין, כאשר אצל חלקם השקעה סינית היא תמריץ לכניסה לשוק. עם זאת רבים נכשלים בדרך. אחת הסיבות הפחות מדוברות היא: התנהלות שגויה בבחירת המשקיע הסיני ובעיתוי ההשקעה.

 

יוזמה בשם China BootCamp, מחנה אימונים אינטנסיבי לשוק הסיני, תסייע לסטארטאפים ישראלים לתכנן את כניסתם לשוק בצורה מושכלת, וזאת על בסיס ידע עדכני, ניסיון מצטבר של אחרים והיכרות עם השטח באופן בלתי אמצעי. הרעיון בתוכנית, הוא לקצר ולטייב את הדרך הארוכה שצריכה חברה טכנולוגית לעשות כדי להיכנס לסין באופן מקצועי, תוך מזעור סיכונים ומקסום סיכויים.

 

צבי שלגו, מייסד ויו"ר PTL GROUP - Chinaומוותיקי היזמים הישראלים בסין:"סטארטאפ שיושב בארץ ונחשף לקרנות או משקיעים גדולים שנכנסים לפה, מתקשה להבדיל בין סוגי המשקיעים השונים. רוב רובם של המשקיעים שמגיעים לפה אינם באמת בנויים או יודעים להתנהג בעולמות של הון סיכון. קרנות שמחזיקות בכסף ממשלתי וגם פרטי מעוניינות להשקיע בעיקר בחברות ישראליות חסרות סיכון, כפי שנראות להם, וכל סיפור על השקעה שלא הצליחה רק מגביר את חששותיהם. מעבר לכך, אלה אינם גופים שאסטרטגית יכולים או ערוכים לתמוך בחברה צעירה בסין בתחום הספציפי בו היא מתמחה.

לכן, סטארטאפ שמחפש משקיעים ושותפים עם יכולות בשוק הסיני לא יכול להרשות לעצמו להתחייב להשקעות מסוג זה. הדרך האידאלית היא לייצר נוכחות פיסית בשוק הסיני: פעילות עסקית אמיתית, כולל עובד סיני אחד שיהיה נוכח בשוק מטעם החברה, יסתובב בשוק, יגייס לקוחות וימצא שותף אמת שירצה ויוכל לקדם את הטכנולוגיה והמוצר. כך לדוגמא, חברת Visualead , הסטארטאפ הישראלי הראשון שקיבל השקעה מעליבאבא, כיתת רגליו חצי שנה בסין, השתתף בתחרויות, הראה נוכחות חזקה, וכך זכה בעליבאבא כמשקיע אסטרטגי."