הסטרימינג דוחק את הכבלים

יום ה', 7 בדצמבר 2017
מאת משה שלו עורך ראשי Softnews
 
שרותי הסטרימינג - וההשענות במידע על האינטרנט הולכים ודוחקים את השירות המסורתי של טלוויזיה בכבלים.
הזרמת מדיה (באנגליתStreaming media), המכונה גם "סטרימינג", היא טכנולוגיית אינטרנט להעברת מדיה דיגיטלית למשתמש קצה על ידי ספק תוכן, באופן מתמשך ורציף. התוכן מועבר באופן שוטף מהרגע בו החל המשתמש לצרוך אותו. המונח מתייחס בדרך כלל להעברת תוכן של רשתות טלקומוניקציה ותוכן מתמשך כגון שידורי רדיו או וידאו.
 
נתונים חדשים של חברת המחקר ריימונד ג'יימס מגלים כי 31% ממשתמשי האינטרנט שנסקרו בנובמבר ציינו שירות זרימה כמו Netflix או Hulu כשיטה העיקרית שלהם לצריכת תוכן וידאו.
 
זה היה רק 24% לפני כשנה. זה גם כמה נקודות אחוז נמוך מאחורי 35%  - שיעור המשתמשים  בכבלים כאמצעי העיקרי שלהם לצפייה בווידאו.
 
רשת דיסני הדיגיטלית יוצרת באיכות גבוהה, סיפורים דיגיטליים-ראשונים ומספקת אותם לקהילות Gen ו- Millennial דרך פלטפורמות בהצלחה רבה.
 
אבל ריימונד ג'יימס גם הגיע למסקנה כי הצרכנים לא באמת מבטלים את מנוי הכבלים שלהם או מפחיתים את חבילות הכבלים שלהם כדי שנקרא חבילה רזה המציעה פחות ערוצים במחיר מוזל.
 
בין הסיבות העיקריות שניתנו על ידי מי ששומר חבילות כבלים משירות הטלוויזיה המסורתית היו גישה לשורת ערוצי טלוויזיה, תכני ספורט וערוצי פרימיום.
 
ההצלחה של סטרימינג מסתכמת  במילה אחת - Netflix. מעל שלושה רבעים (76%) מהנשאלים כינו את Netflix כאחד השירותים שהם היו משלמים עבורם אילו היו צריכים לבחור רק שלושה, על סמך התקציב הנוכחי שלהם.
 
על פי נתוני RBC Capital Markets,
 58%  ממנויי Netflix שנסקרו בנובמבר אמרו שהתוכן המקורי של החברה השפיע על החלטתם להירשם.
 
ברבעון השלישי הודיעה החברה כי היא מתכוונת להוציא 8 מיליארד דולר על תוכן בשנת 2018, בתקווה להגדיל את חלקה של אותה כמות חומר למחצית מספריית התוכן הכוללת שלה.