למה בחרה אפל בהזרמת משחקים

יום ב', 25 במרץ 2019
מאת משה שלו עורך ראשי SoftNews
 
כפי שפורסם לראשונה ב-SoftNews  מסתערת אפל מעתה על שוק הזרמת משחקים ושירותי עזר נוספים. השאלה היא , למה אפל צריך להתחיל בהזרמת משחקים זו מן הענן כתחליף למכירת המשחק עצמו.
 
יצוין כי המשחקים על בסיס מערכת ההפעלה המקודמת  iOS יכולים להיות משופרים מאוד ולכן אפל השקיעה כמה מיליארדים שלה לתוך משחק הזרמת שירות.
אפל מגיבה כאן לתחרות המתעצמת . בימים אלה  Sony חטיבת בידור רכשה טכנולוגיה להזרמת של חברת Gaikai בכ-380 מיליון דולר במהלך לעורר את האוהדים של מכשירי החברה: פלייסטיישן.
 
נראה כי החברה היפנית משתמשת ברכישה כדי ליצור חלופה משכנעת ל- OnLive, ויש לה פוטנציאל להשיג יתרון עצום על פני המתחרים כמו מיקרוסופט ונינטנדו.
 
שירות הסטרימינג מאידך, יכולה לספק יתרון גדול  ל-Apple. 
ראשית, יש לה כבר את המכשירים: iPhone, iPad, iPod touch, Macs, ואפילו Apple TV שהם מושלמים לניצול של שירות המבוסס על ענן וזרימה.
 
שירותי הזרמת משחקים מפורסמים ביכולתם לספק משחקים באיכות גבוהה למכשירים עם מפרטים בינוניים, ולכן מעבד ה- A5 של Apple TV פירושו שאין צורך בשיפורים פנימיים. אפילו 8GB של אחסון הוא הרבה, כי שום דבר לא צריך להישמר מקומית.
 
הדבר היחיד שאפל עשויה להוסיף הוא בקר, אבל עבור הרבה משחקים, אנחנו יכולים להשתמש במכשירי iOS שלנו עבור שליטה.
 
אפל כבר דוחפת אותנו לחיות בענן. iCloud, עם תכונות כמו iTunes התאמת גיבוי מבוסס ענן.  אפל שואפת להפוך מכשירים לזולים יותר, קטנים יותר, קלים יותר, נכל על בסיס אחסון בענן.
בארוע ההשקה מציינים באפל כי: "על ידי העברת המשחקים שלנו לענן, נשמור את כל האחסון הזה. אתה יכול להפעיל ולהסיר משחקים גדולים בידיעה שהם יהיו שם להזרמה מתי שאתה רוצה אותם - בדיוק כמו את כל הספרייה שלך.
 
היתרון השני לכך הוא שעם שיטת הזרמת משחקים, המשחקים שלנו יעודכנו לאורך זמן באופן אוטומטי בענן מוכנים  להזרים למכשירים שלנו.
 
בנוסף יש  את היכולת לאחסן משחקים שנבחרו גם בהתקן מקומי, לגבי  אותם פעמים כאשר אין לך גישה וחיבור מהיר בפס רחב.