אמזון תשיק שירות מוזיקה חינמי

יום ב', 15 באפריל 2019
אמזון תשיק שירות מוזיקה חינמי
 
החברה מפתחת שירות סטרימינג מוזיקלי שיתחרה בספוטיפיי ויוטיוב - כך על פי דיווח של אתר בילבורד. הענקית האמריקאית מנהלת בימים אלה מו"מ עם חברות התקליטים על הסדרת זכויות היוצרים. השירות האמור צפוי לפעול בחינם, במודל המבוסס על פרסומות.
יצוין כי שירותי הסטרימינג סיפקו 47% מהכנסות תעשיית המוזיקה ב-2018.
 
לחברה כבר יש שני שירותי מוזיקה בתשלום: אנלימיטד שעולה כ-10 דולר לחודש ומיועד לכל דורש, ופריים מיוזיק שזמין רק למנויי אמזון פריים. השירות השלישי, ששמו טרם נחשף, צפוי לשמש בין היתר לשימוש בעלי רמקולים חכמים, שקנו אותם בשביל פונקציונליות אחרות. לפי המקורות, אמזון הציעה לחברות המוזיקה לשלם סכום קבוע על כל הזרמה של שיר בלי קשר להיקף הפרסום שיושמע למשתמשים. מדובר על מודל עסקי בו היא מפסידה כסף, אך עשוי למשוך אליה משתמשים חדשים ולהשתלם בעתיד.
 
אמזון תהיה החברה הגדולה השלישית במערב שמציעה שירות הזרמת מוזיקה ללא דמי מנוי. עד כה רק ספוטיפיי הציעה שירות כזה במקביל למודל בתשלום ויוטיוב לא גובה כסף על השמעת המוזיקה - אך גם מגבילה את השימוש בשירות לאפליקציה שלה וללא אפשרות להזרים כאשר היא מופעלת ברקע למשל.
 
האתר לא מבהיר  איך יישמע השירות של אמזון. ספוטיפיי למשל מבדלת את השירותים שלה על ידי כפייה של רשימת השמעה מוכנות מראש על משתמשי הגרסה החינמית וללא אפשרות לבחור את השירים או לעבור לשיר אחר בבחירה. בנוסף היא משדרת פרסומות.
נראה כי השירות של אמזון יהיה גמיש יותר בהתחשב בכך שהחברה תשלם על כל הזרמה ישירות לחברות המוזיקה, אך יתכן שזה יוצע באותה מתכונת כמו Beats 1 radio של אפל שמזכיר יותר תחנת רדיו מאשר שירות סטרימינג עם יכולת בחירה.