הברית השלילית להעברת נתונים מאפליקציות לפיסבוק

יום א', 24 בפברואר 2019

 

מאת משה שלו עורך ראשי SoftNews
 
עוד האשמה נגד הרשת החברתית הגדולה בעולם:
"פייסבוק יודע את קצב הלב שלך גם אם אתה לא ברשת החברתית".
 
לפחות 11 אפליקציות פופולאריות שלחו נתונים אישיים לפייסבוק, כולל מידע על הזמן שבו משתמש היה באפליקציה או רישומי נדל"ן שאדם צפה בהם, על פי בדיקה של וול סטריט ג'ורנל. באמצעות תוכנת פייסבוק המובנית לתוך היישומים הללו, מפתחים הצליחו לתעד את פעילות המשתמש ולאחר מכן למסור מידע זה לרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם, גם אם המשתמש לא נכנס לאפליקציה דרך Facebook או אינו חבר ברשת החברתית רשת.
 
אפליקציית  HR Monitor דווחה על  קצב הלב של המשתמש לפייסבוק. ענקית הטכנולוגיה גם דווחה כאשר המשתמש קיבל ארוע לב.
 Realtor.com שלחה לפייסבוק מידע על רישומי הנדל"ן שנצפו, כך על פי כתב העת. לעתים קרובות משתמשים אינם יודעים שמפתח האפליקציה שולח את הנתונים האלה ל- Facebook מכיוון שאין "חשיפה בולטת או ספציפית".
 
זאת עוד האשמה של חששות להפרת הפרטיות.  זה גם מדגיש את אוסף הנתונים שפייסבוק אוספת מיישומים אחרים, מעשרות מיליוני משתמשים.
 
התוכנה המובנית בתוך היישומים כוללת כלי ניתוח שקשורים ל-Facebook המאפשר למפתחים לראות נתונים על פעילויות המשתמשים ולמקד אותם.
 
נוהג נפוץ?
דוברת פייסבוק אמרה בהצהרה כי שיתוף מידע עם ישומים הוא "כך הפרסום הנייד עובד והוא קיים בפועל בתעשייה רגילה."
 
"הבעיה היא כיצד אפליקציות משתמשות בפרסום מקוון, ובפייסבוק אנו דורשים ממפתחי אפליקציות להיות ברורים לגבי המשתמשים שלהם לגבי המידע שהם משתפים איתנו, ואנו אוסרים על מפתחי אפליקציות לשלוח לנו נתונים רגישים", אמרה. הצהרה. "אנו גם נוקטים צעדים לאיתור ולהסרה של נתונים שאמורים להיות משותפים איתנו".
קייט רומנובסקאיה, דוברת אתר בריאות Flo Health, אמרה כי השימוש בכלי ניתוח הוא "תרגול נפוץ" עבור כל מפתחי האפליקציות.
 
"החברה משתמשת בכלי הניתוח של פייסבוק "כדי ללמוד את התנהגות המשתמשים, לספק למשתמשים את החוויה הטובה ביותר האפשרית ולפתח מוצר", אמרה.
 
חלק מהנתונים המשותפים נראו כמפרים את התנאים העסקיים של פייסבוק, שאומרים למפתחים שלא לשלוח "מידע בריאותי, פיננסי או קטגוריות אחרות של מידע רגיש". פייסבוק אמרה כי היא משתמשת בנתונים מיישומים כדי לשפר את חוויית המודעות עבור המשתמשים והמפרסמים שלה.
 
ניתוח שבדק יותר מ -70 אפליקציות סמארטפונים פופולאריות, גילה כי נתונים אישיים נשלחו לפייסבוק באמצעות תוכנה שאפשרה לה לעקוב אחר הפעילות המקוונת.
 
כריסטופר מינסקי, פרופסור אורח למדעי המחשב בהאוורפורד קולג ', אמר בדואר אלקטרוני כי 
"במשתמע, אפליקציות כוללות לעתים קרובות מודעות, ורשתות מודעות אלה מקשרות אותך לעתים קרובות לפייסבוק גם אם האפליקציה אינה מדברת ישירות עם Facebook", הוא אומר. "רשתות מודעות גדולות אלו מקושרות כולן ומשתפות נתונים".
 
לכן, "מי שמשתמש באפליקציית תכנון חתונה, למשל, יתחיל לראות מודעות בפייסבוק לאתרי חתונה, וכדומה".