לשוק הסטארט-אפים ההודי והישראלי יש פוטנציאל ענק

יום ב', 17 ביולי 2017

מחקר של Accentureו- NASSCOM  מצא כי:

לשוק הסטארט-אפים ההודי והישראלי יש פוטנציאל של 25 מיליארד דולר עד 2025

 

מרבית הפרשנים שהתייחסו לביקורו של ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי טענו, כי הפוטנציאל הכלכלי הקיים בין שתי המדינות רחוק מלהיות ממומש. אחת ממטרות הביקור היתה כמובן לבחון כיצד שתי המדינות יכולות להתקרב למימוש פוטנציאל זה ועל רקע מטרה זו נחתמו שבעה הסכמים חדשים.

חזון של החברות Accenture ו- NASSCOMההודית מציע תוכנית כוללת  למימוש הפוטנציאל הכלכלי המוחמץ בין שתי המדינות, ומתבסס על מחקר איכותני, שערכו שתי החברות לאחרונה.

ממחקר מוקדם יותר של Accenture, ממרץ 2016, עולה כי יותר משליש מן הסטארט-אפים האמריקאים הנאמדים בלמעלה ממיליארד דולר, מתהדרים במייסד הודי או ישראלי. נתון זה אינו מפתיע לאור המימצאים שעלו מן המחקר הנוכחי לפיהם הודו וישראל משלימות זו את זו בשלושה תחומים: כוח אדם כישרוני (טלנטים), טמפרמנטוטכנולוגיה. בשעה שבהודו ניתן למצוא מאגר ענק של טלנטים בעולמות ההנדסה והתוכנה ושוק רחב ידיים עם מגזר ציבורי ענק, ארגוני אנטרפרייז ושירותי ITחזקים – כר נרחב להתנסות ולבדיקות של טכנולוגיות חדשות. ישראל מצידה מביאה יכולת טכנולוגית גבוהה, בתחומים שונים,כגון: מערכות חכמות, סייבר סקיוריטי וביטחון, בינה מלאכותית,למידת מכונה ועוד.לזה מתלווה הטמפרמנט הישראלי הייחודי, האינטנסיביות עם הישירות האופיינית, אותה מכנים במחקר 'חוצפה'. השילוב בין שתי המדינות הוא בעל ערך סינרגטי גבוה ומניב תועלת רבה, לא רק להודו ולישראל,אלא גם לכלכלות נוספות בעולם.

 

בשעה ששתי המדינות נתפסות בעולם כמדינות מקדמות חדשנות, קיים חוסר מודעות מובהק, של כל מדינה, כלפי היכולות והמאפיינים המשלימים של האחרת.

למעשה,  רק 19% מן המשתתפים במחקר מאמינים כי יזמים ישראלים והודים מודעים ומכירים ביכולות, האחד של השני. לכך מצטרף האתגר לפתח סובלנות וגמישות כלפי ההבדלים הבינ-תרבותיים, כמו סגנון תקשורת וקבלת החלטות, הלוקה היום בחסר.

חזון 25/25 ותוכניתIINSPIRE

 

כתוצאה מן המחקר המשותף הכריזו Accentureו- NASSCOMעל חזון 25/25, לפיו השקעות הדדיות בשוק הסטארט-אפים ההודי והישראלי יובילו לפיתוח של 25 מוצרים, שיניבו כל אחד, הכנסות של כ- 1 מיליארד דולר, עד 2025.

המלצות לבניית אקו-סיסטם הדדי ולהגשמת החזון המשותף:

1.    תמיכה ממשלתית, התווית רגולציה ודרכי פעולה משותפות. תמיכה כזאת, שעדות לה ראינו בביקורו של מודי בשבוע שעבר, תסייע בבניית מערכת יחסים עמוקה, יצירת הבנה הדדית של שני השווקים וקפיצת מדרגה משת"פ סקטוריאלי, על בסיס ספורדי, לשת"פ כולל, חוצה-מגזרים, עם מטרות ויעדים משותפים.

2.    הקמת פארקים טכנולוגים בשתי המדינות,  שיפעלו מתוך שיתוף פעולה והתחשבות במגזרים ובתחומים בעדיפות גבוהה, בכל אחת מן המדינות.

3.    הקמת מאגר ידע משותף המתייחס לכל השלבים המאפיינים תהליכי חדשנות,  תוך התמקדות בפיתוח אבות טיפוס ותהליכי בדיקות.

4.    פיתוח משותף של מוצריB2B  ו- B2Cבעלי בידול, אשר ימוצבו כמוצרי פרימיום בשווקים הגלובליים.

5.    הקמת אקו-סיסטם משותף הכולל בכירים בממשל, בתעשייה ובאקדמיה.

6.    גיבוש תוכנית לחילופי סטודנטים, יזמים וסטארט-אפיסטים לשיפור ההיכרות והסובלנות התרבותית וליצירת מפגשים מפרים.