מתלהט הוויכוח על מעורבות הרשתות החברתיות בבחירות בארצות הברית

יום א', 2 בפברואר 2020
בארצות הברית - וגם בארצות אחרות - מתלהט הוויכוח על המעורבות המטעה והאינטרסנטית של הרשתות החברתיות בבחירות. לצד האשמות על האקרים בשירות רוסיה ומדינות אחרות המחדירים הודעות וידיעות מטעות הצטרף עתה המיליארדר גו'ורג' סורוס.
 
המיליארדר הפילנתרופ ג'ורג 'סורוס מתח ביקורת על החלטת פייסבוק שלא לבדוק עובדות של מודעות מפוליטיקאים, תקף את הנהגת החברה, והעלה חשש כי הרשת החברתית הגדולה בעולם יכולה לעזור להיבחרות מחדש של דונלד טראמפ כנשיא.
דבריו של סורוס הם חלק  מקרב ציבורי וחקיקתי נגד פייסבוק ושלוחותיה ומראים כיצד החברה עדיין מבוקרת כאשר היא מנסה לתקן את תדמיתה המוכתמת לאחר סדרת שערוריות.
 
המיליארדר ההונגרי-אמריקני חוזר ואומר כי נראה שטראמפ ופייסבוק קשורים קשר זה לזה, טענות כי "הרשת החברתית סומכת על שיקול הדעת של הבוחרים שפורסמה ב-Business Insider נדחות עכל ידי סורוס.
ב"ניו יורק טיימס" אמר סורוס כי הוא לא מסכים עם התגובה של פייסבוק.
 
"אני מאמין שמר טראמפ ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, מבינים כי האינטרסים שלהם מיושרים - זה של הנשיא בבחירות, ומר צוקרברג שמרוויח כסף", כתב בעיתון במאמר.
 
הוא הצביע על פייסבוק ששיבצה צוות שעזר לקמפיין של טראמפ בשנת 2016 להציג מודעות אינטרסנטיות ממוקדות ברשת החברתית ואת פגישתו של צוקרברג עם הנשיא בשנה שעברה.
 
סורוס, שטען גם כי צוקרברג ומנכ"ל המשרד בפייסבוק שריל סנדברג לא צריכים להיות בשליטה בחברה, חושב שאם פייסבוק תעזור לטראמפ להיבחר מחדש, הנשיא יגן על החברה מפני הרגולטורים והתקשורת.
וזו הסיבה העיקרית לתמיכת פייסבוק בפרסום הודעות וידיעות אפילו ממוצאות של המפלגות  ובראשן פרסומי טראמפ.