אכזבות וכשלים בפרסום בנייד

יום ד', 29 בנובמבר 2017

מאת משה שלו עורך ראשי SoftNews

 

Button, פלטפורמת שותפות ניידת המאפשרת גילוי ועסקאות עבור מותגים, ו- App Annie, ספקית נתונים כלליים ונתונים של אפליקציות לניידים, סקרו 1,106 משתמשי טלפונים חכמים בארה"ב בגילאי 18 עד 73. המחקר מצא כי רוב הצרכנים אינם להוטים על מודעות לנייד.
 
במחן העניין, יותר מארבע מתוך 10 אמרו שלעתים רחוקות הם לחצו על מודעה לנייד, ועוד 17% אמרו שהם מעולם לא עשו זאת.
 
בעוד שהיו (31%) שאמרו שלפעמים הם לוחצים על מודעה לנייד, מעט מאוד (10%) עשו זאת באופן קבוע.
 
זה המקרה אצל הצרכנים הבוגרים. למעשה, דור הבייבי בום הוא הפחות סביר לעסוק במודעות לנייד. כמעט רבע אמרו שהם מעולם לא עשו זאת, בעוד ש -49% נוספים אמרו כי רק לעתים רחוקות הם עשו זאת. רק 4% אמרו שהם לחצו על מודעה לנייד לפחות לעתים קרובות.
 
בינתיים, מודעות המקדמות אפליקציות לנייד מספרות סיפור שונה במקצת. המחקר מצא שכאשר מדובר בסוגי מודעות אלה, הצרכנים מעורבים יותר מאשר במודעות באופן כללי. אבל גם כאן יש ירידה.
 
כ -52% מהנשאלים אמרו כי הם לחצו במכוון על מודעה לנייד עבור אפליקציה אחרת, לעומת 57% ב -2015. בעוד שרמת ההתחברות עם מודעות לאפליקציות לנייד הייתה גבוהה יחסית, רק 44% מאלה שלחצו על מודעה זו הורידו בפועל את האפליקציה.
 
נתונים נפרדים של לשכת הפרסום האינטראקטיבית (IAB) שנערכה בתחילת השנה גם בחנו את ההבדלים בתגובות הצרכנים לפרסום באתרי האינטרנט לנייד לעומת מודעות בתוך האפליקציה.
 
כמעט מחצית (47%) ממשתמשי הסמארטפונים שנשאלו ברחבי העולם אמרו שהם נקטו פעולה כלשהי לאחר שראו מודעה באפליקציה לנייד, ואילו מעט פחות (45%) עשו זאת לאחר שראו מודעה באינטרנט לנייד.
 
כשזה הגיע למעשה לחיצה על המודעה, בערך רק אחד מכל 10 עשה זאת.