חברות תשתית פס רחב בארצות הברית יוכלו למכור מידע אישי

יום ד', 29 במרץ 2017
מאת משה שלו עורך ראשי SoftNews
 
ספקי תשתית פס רחב להעברת חדשות וסדרות לא יצטרכו לקבל אישור שלך לפני שהם מפיצים את היסטוריית הגלישה שלך באינטרנט ונתונים אישיים אחרים למשווקים ובעלי עניין.
 
הרוב הרפובליקני בבית הנבחרים האמריקני אישר החלטה שהורסת את כללי הפרטיות שנקבעו על ידי ה- FCC בשנה שעברה. מצב ההצבעה היה 215 בעד ו-205 נגד.
 
גם הסנאט הצביע לאמץ את ההחלטה על החופש לנצל נתונים אישיים וכל מה שנשאר עכשיו הוא הנשיא דונלד טראמפ שצריך לחתום על הצו. הבית הלבן אמר כי הוא מתכנן לחתום עליו.
 
פעולה זו תבטל למעשה את הרגולציה מתקופת אובמה לפיה היו חייבות חברות פס רחב  לקבל אישור של הלקוחות שלהם לפני שהם מוכרים מידע 'רגיש' על פעילות הגלישה שלהם ברשת, השימוש באפליקציה או מקום הימצאו למשווקים.
 
למה זה חשוב?
תומכי הכללים הקיימים עד כה, כמו ארגוני צרכנים, יוצאים נגד החקיקה החדשה ואומרים שזה  רע מכיוון שספקיות תשתיות הפס הרחב יוכלו למכור מידע על איפה היית מחובר, מה אתה קונה, את היישומים שאתה משתמש בהם, ואיפה אתה ממוקם, למשווקים וצדדים שלישיים אחרים, כמו חברות ביטוח.
 
המבקרים טוענים עתה כי יש לחייב חברות פס רחב  לפעול בהתאם להנחיות ההקיימות לגבי ספקי האינטרנט, כמו פייסבוק וגוגל. גופים אלה פועלים לפי כללים שנקבעו על ידי לשכת תקשורת הסחר הפדרלית, אשר דורשת מחברות להציע לצרכנים את האפשרות לבחור אלטרנטיבות של שיתוף נתונים כאלה.