עוד עוזרים חכמים לחיינו

יום א', 12 בינואר 2020
במרוץ התחרותי בין החברות הגדולות להצגת "עזרים חכמים" שיסייעו לנו לפתור שאלות ובעיות בעזרת בינה מלאכותית מנסה סמסונג לתפוס את ההובלה.
החברה הכרזיה בימים אלה על neon - שרת אישי עם יכולות רבות.

NEON אשר פותח  על ידי סמסונג והוצג בתערוכת האלקטרוניקה CES מציג אדם וירטואלי אשר על פי החברה לא יאפשר לנו להבדיל בין התנהגותו להתנהגות של אדם אמיתי.

 מצוין גם כי האדם הווירטואלי תומך בכל השפות, מספרדית ועד הודית ומיפנית ועד אנגלית.

Neon AI Human (תמונה: Neon Life)

Neon AI Human (תמונה: Neon Life)

כיאה לטכנולוגיה המבוססת בינה מלאכותית (AI – Artificial Intelligence), האדם הווירטואלי מסוגל ללמוד, להתפתח ולתרגל יכולות חדשות. את האדם הווירטואלי יצרו ב-NEON דרך למידה של תבניות התנהגות שונות, רגשות ודרכי תגובה, בשעה שגם הבעות הפנים אותן תביע היישות הווירטואלית יהיו זהות לאלו של בני אדם.

על מנת ליצור את האדם הווירטואלי למדו בניאון את התנהגותם של אנשים מסוימים, צילמו אותם, והשתמשו בחומרים על מנת לפתח קוד המסוגל להשתמש בחומר הקיים על מנת לפתח תוצרים שונים וחדשים לחלוטין.

לדברי סמסונג האדם הווירטואלי מסוגל לחייך כמו בן אדם, לבצע שיחות קלילות וכבדות כמונו, ופשוט מציע את כל הבעות הפנים שלנו בעולם וירטואלי משלו.

אנליסטים  סקרנים לגבי השימושים המעשיים של NEON שמממש  את ה- AI במגוון יישומים מיוחדים המותאמים לצרכים האישיים. נניח שרצית ללמוד יוגה. אתה יכול ללמוד ממומחה של NEON יוגה שיכול להראות לך תנוחות שונות, ובדומה למורה אנושי, להגדיל באופן הדרגתי את רמת הקושי כשאתה שולט במיומנויות חדשות.
כך גם אם אתה רוצה לשלוט בשפה חדשה, NEON יכול ללמד אותך את זה, כמו גם לתרגם בזמן אמת מידע כשאתה זקוק לעזרה.
 
NEON יכול לשמש גם כמשהו הדומה לחבר או לאיש סוד. על פי הדיווחים, כל עיבודי המשאלות או  השפה מתרחשים במכשיר המאובטח , כך שעל פי הדיווחים, ניונים ישמרו על סודותיך, אפילו טוב יותר מגורם  אנושי.

בסמסונג טוענים כי NEON לא בא להחליף את העזרים האישיים הקיימים כמו אלכסה, סירי או "בוב" - אלא שיש לו אפשרויות שירות רחבות יותר בדימוי של בני אדם כמו הנחיות  והדרכות ליעדים ושרותיםמבוקשים שיוסברו לציבור בקרוב.