הרובוטיקה הזדמנויות וקשיים

יום ה', 2 באוגוסט 2018

 

המגזין  Modern Materials Handling  מציין כי המסחר האלקטרוני והקצב המהמיר היום של פעולת שרשרת האספקה מביאים מהפכה  גם עקב החוסר בכוח אדם מקצועי.
 
מפעילי השרשרת יודעים שהם צריכים להפעיל  אוטומציה כדי לצמצם את האתגרים האלה, אבל הדור חדש של רובוטים, המבוסס על טכנולוגיה המשתמשת בחיישנים יוצר קשיי התאמה..
 
מחקרים מראים עניין רב ברובוטיקה. על פי מחקר "תעשיה שנתית 2018" של MHI
מציין כי מהמקצוענים שנסקרו רואים כיום רובוטיקה ואוטומציה הם מקור עיקרי להפרעה ו / או הזדמנות, לעומת 61% בשנה שעברה.
 
אנליסטים צופים כי שוק הרובוטים הניידים האוטונומיים (AMR) וחברות המכוניות האוטומטיות האוטומטיות (AGV) יגדלו מ -300 מיליון דולר ב -2017 ל -3 מיליארד דולר עד 2022, או בערך פי 10. "אנחנו רואים צמיחה אמיתית עכשיו", אומר אש שארמה, מנהל מחקר בניתוח אינטראקציה. "בעוד חברות רבות כבר עושות פרויקטים במתקני אחסון או ייצור, עכשיו  מחפשים להרחיב את השימוש שלהם ברובוטיקה. הם ממכנים תהליכים נוספים, מעבירים רובוטים לאתרים נוספים או יותר מדינות".
 
בעוד שהמסחר האלקטרוני הגדיל את הדרישות לאיסוף ואריזה, הרובוטיקה התפתחה במקביל במהירות, עם פחות הסתמכות על תשתיות הדרכה כמו קלטות, ועד שימוש בניווט חכם על הלוח. המונח AMR התפתח כדי לתאר את הסביבה בהפעלה עצמית רובוטית.
 
"הגמישות של AMRs  היום עושה אותם מתאימים למתקני הלוגיסטיקה שהם סביבות המשתנות במהירות, במיוחד מחסנים המנוהלים על ידי ספקי צד שלישי של לוגיסטיקה (3PL)", 
 
עבור משתמשים פוטנציאליים של רובוטיקה, מאפיינים כמו גמישות ואוטונומיה הם דבר טוב, אבל יש כמה מורכבות בהערכת כל האפשרויות:
 
איך הרובוטים האלה להתקיים יחד עם עבודת האדם וצורות אוטומטיות מסורתיות יותר?
 
בעוד הרובוטיקה של היום במקרים מסוימים מבטיחה תשואה מהירה יחסית על ההשקעה (ROI), הקשיים במציאת עבודה מספקת עשויים להפוך לפחות חלק מהשימוש ברובוטיקה ל"מיותר"
 
מסקנה סופית לתכנון פעולות רבות. "אנחנו מנסים להבין אילו גישות רובוטיות הן המתאימות ביותר", אומר טריוור ארליך, מנהל פתרונות יצירתיים עבור Kenco Innovation Labs, ארגון של 3PL  "בשורה האחרונה הרובוטיקה היא המקום שבו אנחנו צריכים ללכת כדי להישאר תחרותיים".
 
"AMRs הם רובוטים שיש להם הכושר להשתמש בחיישנים להימנעות ממכשולים, לא רק התנהגויות הקשורות בבטיחות", אומר וייז. "הם מסוגלים לקבל החלטות נבונות על בסיס הסביבה, והם יכולים לעבוד בסביבות המשתנות כל הזמן".
 
התפקיד העיקרי של AMRs  הוא הובלה חומרית, העברת סחורות למרחקים ארוכים, כך שאדם אינו צריך לעשות זאת על ידי דחיפת עגלה או על ידי נהיגה ברכב. במקרים אחרים, AMRs יכולים לתפקד כמו מסוע. וייז אומר שרוב הלקוחות יכולים לקבל החזר ROI תוך 9-12 חודשים באמצעות ה- AMRs