פחות ממחצית מפרוייקטי החדשנות מגיעים לשוק

יום ה', 21 בפברואר 2019

חברת הענן אורקל מפרסמת דו"ח המלמד כי חברות אינן מצליחות לממש יותר ממחצית ממיזמי החדשנות שהן מציעות. למרות קשר ברור בין הצמיחה לבין החדשנות, הארגונים מתעכבים בגלל תהליכים לקויים וחוסר מיקוד. הדוח מראה, כי חסמי החדשנות משמעותיים בעיקר בקרב חברות גדולות, כמו גם בקרב חברות שמתאפיינות בקצבי צמיחה גבוהים יותר.

הדו"ח, שכותרתו "איך לקיים סדר יום מוצלח של חדשנות", מבוסס על סקר שנערך בקרב יותר מ-5,000 מקבלי החלטות בתחומי התוכנה ופתרונות הענן. המשיבים בסקר ייצגו חברות מ-24 שווקים, עם הכנסות פחות ממיליון אירו ועד 500מיליון אירו, וכוח אדם שנע בין 100 ל-50,000 עובדים.

 

ממצאים עיקריים:

 

  • שליש מכלל החברות קורסות תחת הנטל של מיזמי חדשנות רבים מדי.
  • 85% מכלל החברות שחוות צמיחה חזקה עד משמעותית משקיעות בחדשנות.
  • 21% מהן גורסות, כי חוסר מחוייבות מהצד העסקי מהווה מכשול משמעותי בפני החדשנות
  • לטענת 22%, היעדר תהליכים פוגם במאמצי החדשנות, בעוד ש-22% תולים את האשמה בהיעדר חזון
  • 22% מהנשאלים בסקר טוענים כי השקעות נמוכות בטכנולוגיה מעכבות את תכנית החדשנות שלהם

 

מחסור במיקוד ובמבנה

התחייבות לפרויקטים רבים מדי מונעת מהחברות לממש את יוזמות החדשנות שלהן, ושליש מתוכן מודות, כי הן קורסות תחת הנטל של פרויקטים רבים מדי. הבעיה בולטת במיוחד בקרב חברות שמתאפיינות בשיעור צמיחה גבוה, ש-38% מתוכן מדווחות על מספר רב מדי של יוזמות מקבילות.

למרות השאיפה להטמיע תהליכים שמעודדים חדשנות, 22% מכלל הארגונים סבורים כי תכנון סדר הפעולות האידיאלי טרם יושם כהלכה. 19% מכלל החברות טוענות, כי היעדר טכנולוגיה מתאימה מעכב אותן.

היעדר מנהיגות

כי התחייבות בלתי מספקת מצד העסק בשילוב היעדר מנהיגות ברורה מהווים מכשולים משמעותיים בפני הצלחת החברות בתחום החדשנות. מנהלים בכירים (48%) ומנהלי IT(46%) זוהו כמובילים משותפים של החדשנות בארגון, אולם גם בעלי תפקידים אחרים בארגון זוהו  כמובילי חדשנות ביחס שווה כמעט (35-41%).

מעורבות לקוחות כחיווי להצלחה

הארגונים מתרחקים ממדדי הביצוע (KPIs)המסורתיים של פריון עובדים (53%) והכנסה (53%) ומתמקדים יותר ויותר בחוויית הלקוח (57%) כמדד להחזר השקעה (ROI). עם זאת, שינוי זה מסיט את תשומת הלב ממעורבות העובדים וכיום 44% בלבד רואים בצינור הארגון מנוף לחדשנות ורק 41% לוקחים בחשבון את התרבות הארגונית.

"העובדים תמיד יהוו גורם קריטי בכל תכנית חדשנות – הן בכל מה שנוגע להצעת רעיונות חדשים שנותנים מענה לבעיות ממשיות והן בהקשר של ליווי הפתרונות עד לשלב שהם נושאים פרי", אומר ניל שוליי (Neil Sholay), סגן נשיא לחדשנות, אורקל. "אבל כדי להצליח בכך, העובדים זקוקים לתרבות אפקטיבית ותומכת של חדשנות. תרבות כזו מתחילה בחזון ברור של המנהיגים וכן בתעדוף ובמימון של פרויקטים נבחרים. החדשנות לא נסובה על רעיונות בלבד, אלא גם על ביצוע".

"החברות צריכות להיות מסוגלות לתת מענה לדרישות הלקוח המשתנות, על ידי מימוש מהיר של רעיונות. לדוגמא, רשת מלונות Melia  זיהתה את הצורך של הלקוחות בפתרון שיאפשר להם לא לשאת מזומנים, תעודות זהות, כרטיסי אשראי ומפתחות., בעקבות זאת, הרשת השיקה במהירות דרכון אישי בצורת צמיד, שמעניק לאורחים חופש חסר תקדים ומאפשר להם להסתובב בנוחות ברחבי המלון. הקונספט התקדם תוך שבועות ספורים משלב הרעיון לשלב החדשנות, משום שלרשת היה גיבוי של טכנולוגיה שהייתה מוכנה למימוש, מוכנה לבנייה ומוכנה לצאת לדרך".

אסף סובול, מנהל פיתוח עסקי באורקל ישראל: "אנחנו נמצאים בתקופה מצוינת לחדשנות - הרבה בזכות הענן. ההזדמנויות שהענן מציג הן אמיתיות ונגישות, כך שארגונים יכולים להתבסס על טכנולוגיות מתקדמות כמו AI, ML, בלוקצ'יין, IOT, כדי לממש יוזמות חדשנות באופן מהיר יותר, זול יותר ומאובטח יותר מאי פעם. התפקיד שלנו באורקל, הוא לתת מענה לאתגרים עסקיים – כך היה תמיד, ובעיקר עכשיו – תפקידנו להיות שותף טכנולוגי לחדשנות של הלקוחות שלנו, ה-enabler  שלהם".

www.oracle.com.

פרטי יצירת קשר

Cathy Toft, cathy.toft@oracle.com