פייסבוק בפני מבחנים

יום ה', 30 בינואר 2020
ברבעון שהסתיים ב -31 בדצמבר,סיכמה  פייסבוק הכנסות של 21.08 מיליארד דולר, מעל הכנסות של 20.89 מיליארד דולר שהעריכו אנליסטים שנסקרו על ידי סוכנות רויטרס. הכנסות החברה ברבעון הרביעי, צמחו נמוך משיעור הצמיחה של 30% שהיה לה ברבעון הרביעי בין השנים 2017-2018.
 
הרשת החברתית הרוויחה 2.56 דולר למניה, והניבה שווי של 2.52 דולר למניה. היא רשמה רווח של 7.35 מיליארד דולר, עלייה של 7% לעומת הרבעון הרביעי בשנה שעברה.
 
אך בסיכום השנה המלאה, הרווח של הרשת החברתית צנח ב -16% ל -18.49 מיליארד דולר. ההוצאות עלו ב 51%.
 
סמנכ"ל הכספים בפייסבוק, דייוויד ווהנר, ייחס את האטת ההכנסות למגבלות הרגולציה.  חוקי פרטיות חדשים כמו חוק פרטיות הצרכן בקליפורניה עשויים להקשות על מיקוד מודעות למשתמשים.
 
המשתמשים הפעילים החודשיים של פייסבוק גדלו ל -2.5 מיליארד.
אבל, כידוע לפייסבוק  שכבר מותקפת  בביקורת על מידע שגוי ואי הגנה על פרטיות המשתמשים, יש בעיה חדשה לדאוג לה: 
הביצועים החלשים של השנה המלאה יחד עם האטת צמיחת ההכנסות מוסיפים לרשימת האבל של פייסבוק. החברה נקלעת לכיסאות של חקירות רבות בנושא הגבלים עסקיים הן ברמה הפדרלית והן במדינה. פוליטיקאים וקבוצות צרכנים מתלוננים על כך שהחברה לא עושה מספיק כדי להילחם במידע שגוי על "הקיר", סוגיה דחופה שכן קמפיין הנשיאות האמריקני בשנת 2020 מתרומם.
 
הדימוי של פייסבוק, שנפגע כתוצאה משערוריית הפרטיות בנתוני קיימברידג 'לפני שנתיים, לא מנע את ההחלטה של ??המנכ"ל מארק צוקרברג לאפשר שקרים במודעות  פוליטיקאים, והוא טוען  שאנשים יכולים להעריך את דברי המועמדים בעצמם. מכל מקום פייסבוק תצטרך עתה לבחון היטב את סל המכירות שלה והרכב רווחיה.