אמזון פריים וידאו - בתנופת התרחבות בישראל

יום ב', 16 בדצמבר 2019

 

לאחר תקופה ארוכה של פעילות שקטה, אמזון פריים וידאו  מתחילה בהסתערות על השוק הישראלי באמצעות החברות המספקות שירותי TV.

לאחר שעד כה  היה שירות סטרימינג זה של אמזון מוגש באצעות ממירי פרטנר TV הודיעה עתה גם חברת סלקום על הסכם עם אמזון להפצת אפלקציית הסטרימינג אמזון פריים וידאו  על גבי ממיר המאסטר בוקס 4K  התואם את אנדרואידTV.

על הסכמים דומים הודיעו גם החברות הוט  ו-Yes.

פרטנר התעוררה והחלה בפרסום חוצות של השירות הזה שלה. בכל מקרה הוא יעלה מספר בודד של דולרי אקסטרה בחודש.

פריים וידאו (באנגליתPrime Video) הוא שירות וידאו לפי דרישה (VOD) שפותח ומופעל על ידי חברת אמזון. השירות מציע תוכניות טלוויזיה וסרטים להשכרה או לרכישה ופריים וידאו, מבחר של תכנים מקוריים מבית אולפני אמזון ותכני רכש, הכל במנוי אמזון פריים.

באנגליהארצות הברית ואוסטריה, הגישה לפריים וידאו זמינה גם במנוי לספריית הווידאו בלבד, בלי צורך במנוי אמזון פריים מלא. במדינות מסוימות אמזון וידאו מציעה בנוסף גם את תוכנית Amazon Channels, המאפשרת לצופים להירשם לספקי תוכן צד-שלישי, כגון 'שואוטיים' ו'סטארז', דרך מנוי פריים.

השירות הזה הושק כבר ב-7 בספטמבר 2006 כ"אמזון אנבוקס" בארצות הברית. עם השנים השירות צמח וספריית התכנים התרחבה. ב-14 בדצמבר 2016 הושק אמזון וידאו ברחבי העולם (למעט סיןקובהאיראןצפון קוריאה וסוריה).

מבין המדינות החדשות, השירות נכלל במנוי אמזון פריים בבלגיהקנדהצרפתהודואיטליהספרדפולין וברזיל, ואילו עבור כל שאר המדינות השירות זמין תמורת מחיר מנוי חודשי של 2.99$ לחודש בחצי השנה הראשונה ו-5.99$ לחודש לאחר מכן.

בישראל פריים וידאו החל לפעול בתחילת שנת 2017 כחלק מהרחבת שיווק המוצר בעולם. אך עד כה בישראל לא כל התכנים זמינים לצפייה.