ירידה בשירותי הטלוויזיה המסורתיים מול עלית השירות באינטרנט

יום ש', 23 בדצמבר 2017
מאת משה שלו עורך ראשי SoftNews
 
סקר שנתי של חברת  PwC של משתמשי האינטרנט בארה"ב, העלה כי  73% מהמשיבים מנויים על  שירות טלוויזיה ליניארית בכבלים או לווין - בתשלום.
זו ירידה מרמה של 76% מהנשאלים שהיו מנויים בטלוויזיה המסורתית בשנה שעברה, ומ-79%  בשנת 2015.
 
19% מהנשאלים "חתכו" לחלוטין את הכבלים, ואילו 8% אמרו שמעולם לא היתה להם חבילת טלוויזיה בתשלום.
 
PwC גילתה גם כי 73% מהנשאלים נרשמו ל- Netflix, לשירות וידאו לפי דרישה (SVOD).
 
באופן כללי יותר, הסקר של PwC מצא כי צרכנים בכל קבוצות הגיל צופים בתוכן זורם באינטרנט נוסף. ממצא זה מגובה במחקרים דומים שערך החוקר ריימונד ג'יימס. לאחרונה דיווח משרדו כי 31% ממשתמשי האינטרנט שנסקרו בנובמבר ציינו שירות זרימה כמו Netflix או Hulu כדרך העיקרית שלהם לצריכת תוכן וידאו.
 
בממוצע, המשיבים אמרו שהם השתמשו בשילוב של ארבעה שירותי תוכן וידאו, כולל טלוויזיה בתשלום ואפשרויות דיגיטליות. אבל רק על 25% אמרו שהם מסוגלים לנהל בנוחות את השימוש בכל השירותים הללו.
 
בתחום הזרימה באינטרנט תהיה רעידת אדמה בעקבות הרכישה האחרונה של דיסני את רוב קבוצת פוקס המאה ה-21.
למיזוג זה יש את הפוטנציאל לעצב מחדש שירותי ה-streaming בשנה הקרובה, שכן החברה תשלוט על מאגר עוד יותר גדול של תוכן וידאו פופולרי.