פיסבוק בודקת חיוב משתמשיה בתשלום כספי

יום א', 6 במאי 2018

אולי בשורה לכל אלה הסובלים משטף הפרסומות בדפי הפייסבוק. 

הנהלת פייסבוק בחנה באחרונה האם הלקוחות מעדיפים  גירסה בתשלום בלי פרסומות
פרסום הוא המודל העסקי העיקרי של הרשת החברתית, שהכניסה 41 מיליארד דולר מפרסומות 
לכן פייסבוק ערכה בשבועות האחרונים חקר שוק במטרה לקבוע האם גרסה בתשלום נטולת פרסומות של הרשת החברתית תגרום ליותר אנשים להצטרף אליה - כך לפי דיווח של בלומברג, שמבוסס על אנשים בעלי מידע בנושא.
אלה רק אחד מהזיגזגים של פייסבוק אכולת החששות כאשר נודע כי 
היתר כי עובדים בפייסבוק ניצלו את תפקידם לריגול והטרדה מינית של משתמשים
 
לדברי בלומברג החברה כבר בחנה את האפשרות הזו בעבר, אבל לנוכח שערוריית קיימברידג' אנליטיקה יש עתה יותר מומנטום פנימי לבחון את הרעיון. התוכניות בנושא אינן מגובשות וייתכן שהחברה לא תקדם אותן.
 
פרסום היה ונשאר המודל העסקי העיקרי של פייסבוק, וב-2017 סיפק לה הכנסות בסך 41 מיליארד דולר. המייסד והמנכ"ל, מארק צוקרברג, שקל באחרונה עוד חלופות להגדלת הכנסות על חשבון הפרסום הבוטה  הכרוך לעיתים בחשיפת פרטיות המשתמשים שגם הציבור הרחב וגם השלטונות יוצאים נגדה.