מגמה ליותר העדפה למיקור חוץ בניהול נתונים

יום ד', 21 במרץ 2018

מגמה ליותר העדפה למיקור חוץ בניהול נתונים

על פי סקר Q4 2017של משווקים בארה"ב שנערך על ידי חברת  Adestra ו-Ascend2

, 43%מהמשיבים דיווחו כי הם בעד  outsourcing  בניהול הנתונים שלהם המונחה אסטרטגית שיווק.

בעוד שרוב הנשאלים משתמשים בשילוב של מקורות מיקור חוץ ובבית, רק 5% מסתמכים אך ורק על משאבים בתוך הבית כדי לנהל את הנתונים שלהם.

שיווק מונחה נתונים מנותחים הוא לא בדיוק חדש. אבל משווקים רבים מחפשים סיוע בניהול נתונים שמגיע מחוץ לחברות שלהם, כי הנוף משתנה במהירות, כך על פי סטפני אסטס, סגן נשיא בכיר למדיה אסטרטגית במשרד הפרסום Cramer-Krasselt.

לדוגמה, בשנים קודמות משווקים לא הקפידו  לקיים את כללי ההגנה על הנתונים של האיחוד האירופי (GDPR), אשר קובע כי הנתונים האישיים של אנשים יכולים לשמש רק אם הם נותנים לחברה אישור מפורש.

(ראה עתה הביקורת החריפה על חדירת פייסבוק לפרטיות המסכנת את קיום החברה הזו).

לנוכח ההקפדה בנושא זה ההערכה היא כי גורם מקצועי המספק מיקור חוץ לא רק יבטיח שירות ניתוח  "חכם" יותר אלא גם יקפיד קלה כחמורה על שמירת כל כללי הפרטיות, כמו גם הסודיות העסקית והמסחרית.