מחקר חדש של מאסטרקארד בנושא קניות קוליות

יום ג', 5 ביוני 2018

 

רמקולים חכמים ועוזרות דיגיטליות אישיות הפכו נפוצים בשנים האחרונות. השימוש בהם החל אף להשפיע על הדרך בה צרכנים רוכשים מוצרים אונליין. מחקר של מאסטרקארד בנוגע למסחר קולי (Conversational Commerce)חושף תובנות בנוגע להתפתחות המסחר המקוון באמצעות סייעת קולית או טקסטואלית.

המחקר שנעשה בשיתוף Futureagendaמצא כי 87% מהצרכנים האמריקאים מודעים לאפשרות של קניות באמצעות עוזרת קולית או טקסטואלית, 66% מהצרכנים אף רכשו מוצרים אונליין בדרכים אלו. באירופה המצב שונה במעט ונמצא כי 21% ביצעו קניות בסיוע של עזרים קוליים, 16% שילמו דרכם ו-7% ביצעו פעולות בנקאיות.

במחקר מקביל שנעשה השנה על ידי חברת CapGeminiנמצא כי 56% ביצעו שימוש בעזרים קוליים לטובת הזמנת ארוחות, 52% עבור הזמנת מוצרים אלקטרוניים, 45% עבור מוצרי מכולות ומוצרי טיפול אישיים.

בשנים הקרובות נראה כי הסחר הקולי צפוי לצמוח, על פי חברת הייעוץ האסטרטגי OC&Cעד שנת 2022 האמריקאים צפויים לבצע רכישות בסך של 40 מיליארד דולר באמצעות עזרים קוליים (6% מסך ההוצאות המקוונת), בבריטניה השוק צפוי לעמוד על 5 מיליארד דולר (3% מסך ההוצאות המקוונות).

יחד עם זאת, חרף העובדה כי השוק רווי ברמקולים חכמים ועוזרות דיגיטליות אישיות מבוססות קול, המסחר הקולי עדיין לא הגיע למלוא יכולת המיצוי שלו. צרכנים רבים מעידים כי נושא האבטחה הוא הסיבה העיקרית לנטישת עסקאות מקוונת באמצעות עזרים קוליים.