רבי אינטראקטיב פיתחה פלטפורמה להפעלת הצופים

יום ג', 9 במאי 2017

חברת הסטארט-אפ הישראלית רבי אינטראקטיב השיקה את פלטפורמתmako play , המאפשרת לגופי שידור ולעורכי תוכן לייצר פעילויות ומשחקים במסך שני, ובכך להפוך את הצופים בבית לפעילים בזמן השידור תוך סנכרון מול התוכן הטלוויזיוני, וכן בתכנים המלווים את הצופים לפני השידור ולאחריו. רבי אינטראקטיב מבססת את טכנולוגיית המסך השני שלה על ענן אמזון ווב סרוויסס (AWS).

חווית המסך השני למסך הטלוויזיה שלנו הפכה ליותר פופולרית בתקופה האחרונה, זכייניות טלוויזיה ומפרסמים מחפשים איך לשלב את עולם הדיגיטל בחוויית התוכן המוצגת על המסכים שלנו. פלטפורמת makoplay   של קשת הוקמה כדי לספק את הצורך של הזכיינית להוביל בתחום, תוך גישור על הפער הקיים במוצרים דיגיטלים אחרים שלא פותחו מתוך הבנה מלאה של עולם התוכן הטלוויזיוני.

בעזרת הפלטפורמה ניתן לייצר ללא ידע מקדים פעילות המסונכרנת ומושפעת מהתכנים המוצגים בטלוויזיה בזמן אמת, או פעילות המלווה את התכנים לפני ואחרי השידור. בנוסף, הפלטפורמה מאפשרת לעורכים ממשק גנרי לעצב ולהעניק חוויה שונה לכל מוצר, ובכך הופכים את הפלטפורמה למתאימה לכל פורמט ותוכנית טלוויזיה.

הפתרון משמש בין היתר, לפורמטים שונים בהם הצופים בבית משפיעים על תכני התוכנית כדוגמת הכוכב הבא והאח הגדול. הפלטפורמה שימשה גם לשעשועון TOUCHשל עידו רוזנבלום, ששודר בקשת ואף נמכר לאחרונה ע"י קשת אינטרנשיונל לערוץ הקולומביאני Caracol.

מכיוון שאפליקציות החברה תומכות במספר גדול של משתמשים בזמן שידור חי, זקוקה רבי אינטראקטיב לסביבה רחבה כדי לתמוך בשימושי שיא ברגע נתון, תוך שהיא נזקקת גם לטכנולוגיה שיכולה להתאים את עצמה במהירות. על מנת להשיג סקאלביליות, ביצועיות וגמישות, בחרה רבי להריץ את אפליקציות המסך השני שלה בענן של AWS.

"אנחנו יכולים לתמוך במאות אלפי משתמשים בו זמנית אשר מבצעים פעולות באפליקציה ומשחקים בהתאם לתוכן המשתנה במסך המרכזי בשידור חי. כל זאת אודות לענן של אמזון ווב סרוויסס (AWS)", אומר גיל רבי, מנכ"ל רבי אינטראקטיב.

כדי להקים את הסביבה בחרה רבי אינטראקטיב לעבוד עם CloudZone, יחידת הענן של חברת מטריקס ושותפת ייעוץ Premierישראלית של AWS. המספקת פתרונות ושירותי ענן מתקדמים. שתי החברות פיתחו יחד פתרון מבוסס על מערכת המסך השני של mako play