גוגל מוחקת אפליקציות עם פרסומים אסורים

יום ש', 22 בפברואר 2020

מאת משה שלו עורך ראשי SoftNews

 

נראה שאין גבול וגבולות למרוץ של ספקי הרשת וההתקנים השונים למכור ולשלב פרסומות בכל מדיה אפשרית.
וזאת בנוסף להצפה הגוברת במודעות  גלויות  וסמויות באפליקציות טוויטר, פייסבוק, אינסטגרם ועוד.
 
עתה  גוברת המגמה של "החבאת" פרסומות כאלה של חברות עסקים ופוליטיקאים גם באפליקציות תמימות, נטרליות, שירותיות,  ויעודיות לכאורה.
 
חברת גוגל התגייסה למניעת תופעה זו וקובעת כי מודעות מוחבאות אלה יכולות לבטא הטעיה ואגרסיביות, במיוחד כאשר הן מוגשות על גבי אפליקציה אפילו אם לכאורה היא אינה בשימוש. צורה זו של פרסום אסורה על ידי גוגל, וענקית החיפוש פשוט הודיעה על כך לחבורה של מפתחים.
 
בימים אלה גוגל הסירה כמעט 600 אפליקציות מחנות Play שלה, כך על פי פוסט בבלוג רשמי שלה.
החברה טוענת שמפתחי תוכנה הפרו את מדיניות המודעות האסורות  של החברה ואיפשרו מדיניות בכל מיני חלקי אפליקציה.
המפתחים הוזהרו גם מפני הטעיות בפלטפורמות AdMob וכל מנער המודעות של גוגל.
 
יצרנית אנדרואיד מגדירה מודעות משבשות כ"פרסומות המוצגות למשתמשים בדרכים בלתי צפויות, כולל הצפה ו/או פגיעה או הפרעה לשימושיות של פונקציות המכשירים. " דוגמה לכך היא כאשר מישהו מתקשר לאדם אחר בטלפון ומופיעה מודעה להצעת אפליקציה.
 
גוגל טוענת שמצאה יישומים אסורים מסוג זה על ידי פיתוח גישה מבוססת למידה מכונה שניתחה אלפי הטעיות ושילובי פרוסמים שלא כמותר.