רק 25 אחוז מהחברות באירופה מיחסות לבינה מלאכותית חשיבות

יום ד', 6 ביוני 2018

 

ממצאי סקר חדש מעידים על הבנה חלקית (ולא ברורה כפי שקובע הדוח)   של היתרונות הפונקציונליים של בינה מלאכותית במקביל לאימוץ נרחב ומהיר.

  • למרות עובדות אלה, רק 25 אחוזים מהחברות האירופית שנשאלו מתייחסות לבינה מלאכותית כבעלת חשיבות אסטרטגית. רק ל-11 אחוזים מחברות אלו יש כיום אסטרטגיית בינה מלאכותית.
  • מעורבות ההנהלה הבכירה ביישום בינה מלאכותית גבוהה, אבל עדיין אינה מיתרגמת ליוזמות אסטרטגיות נרחבות. לפיכך, חברות מסתכנות בהחמצת יתרונות אסטרטגיים.
  • חברות ייצור במיוחד מכירות ביתרונות העיקריים של בינה מלאכותית, המציעים פוטנציאל לתחזוקה פרדיקטיבית שתוביל לתפעול חלק יותר, יכולת משופרת להתאמת הייצור ולהתייעלות הנוסעת ממיכון

מימוש היתרונות העסקיים הפוטנציאליים העצומים של בינה מלאכותית באירופה מתעכב עקב היעדר מיקוד אסטרטגי. כתוצאה מכך, חברות עלולות להחמיץ את ההזדמנות להשתמש בבינה מלאכותית כדי לחולל מהפך בעסקיהן, כך חושף סקר חדש של חברת האנליסטים Pierre Audoin Consultants (PAC) שנערך בשיתוף עם חברת המיחשוב פוג'יטסו.

 

הסקר, שנועד "למדוד את הדופק" בקרב מקבלי החלטות בכירים בתחומי העסקים וטכנולוגיית המידע, השתתפו כ-240 חברות באירופה ממגזרי הרכב, הייצור והקמעונאות. מהסקר עולה כי היעדר המיקוד האסטרטגי לפרויקטי בינה מלאכותית קיים חרף הבנה ברורה של היתרונות שהיא מספקת ברמה הפונקציונלית ולמרות האימוץ הגובר ומעורבותם הנרחבת של מנהלים בכירים בתכנון אימוץ הטכנולוגיה. למרות זאת, רק אחת מכל ארבע חברות שהשיבו לסקר מתייחסת לבינה מלאכותית כבעלת חשיבות אסטרטגית ורק 11 אחוזים מהחברות גיבשו אסטרטגיית בינה מלאכותית.